تخصیص ۱۲۸ میلیارد ریال اعتبار سفر دولت در بخش آب خراسان شمالی

بجنورد-ایرنا- مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی گفت: ۱۲۸ میلیارد ریال اعتبار مصوب سفر تیرماه پارسال کاروان دولت و تدبیر به این استان، برای اجرای سه پروژه تخصیص یافت.

سیدعقیل مرتضوی روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سفر کاروان دولت تدبیر  و امید به استان در بخش مدیریت مناب آب، سه مصوبه داشت که در مجموع تامین ۵۵۰ میلیارد ریال برای طرح های مزبور مورد موافقت قرار گرفت. 

وی با بیان اینکه تامین ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای علاج بخشی سد بیدواز یکی از مصوبه های سفر کاروان دولت به استان است افزود: مقرر شد برای علاج بخشی سد بیدواز،  ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار در سال ۹۸ و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار در سال ۹۹، تخصیص یابد که تاکنون بیش از ۵۸ میلیارد ریال از این میزان، محقق شده است.

به گفته مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی، پروژه علاج بخشی سد بیدواز در شهرستان اسفراین، اکنون ۷۰ درصد پیشرف فیزیکی دارد.

بر اساس این گزارش، سد بیدواز در شهرستان اسفراین سومین سد بزرگ خراسان شمالی است که در شمال شرقی این شهر بر روی رودی به همین نام بسته شده است.

این سد از نوع خاکی با هسته رسی است که در سال ۸۳ با هدف تامین آب آشامیدنی و بخش های صنعت و کشاورزی این شهرستان به بهره برداری رسید.

سد بیدواز از چند سال پیش دچار مشکلات سازه ای در بدنه مخزن شده و از سال ۹۵ تاکنون همچنان عملیات علاج بخشی خود را می گذراند.

ظرفیت برنامه ریزی شده سد بیدواز ۳۸ میلیون متر مکعب است که به دلیل مشکلات موجود و اجرای عملیات علاج بخشی در بدنه سد، ظرفیت آبگیری آن به ۱۴ میلیون مترمکعب محدود شده است.

مرتضوی، با اشاره به تامین اعتبار برای ساماندهی رودخانه مرزی گفت: تامین ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای ساماندهی رودخانه مرزی در استان، از دیگر مصوبه های سفر رییس جمهور به استان است که مقرر شد در سال های ۹۸ و ۹۹ تخصیص یابد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی تصریح کرد: در این زمینه تاکنون ۲۵ میلیارد ریال اعتبار به استان تخصیص یافته است.

وی اظهار داشت: تامین ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار در سال ۹۸، برای انجام مطالعه انتقال آب از سرانی به شهرهای شیروان و فاروج، در سفر کاروان دولت به استان مصوب شد که تا کنون ۴۵ میلیارد ریال تخصیص یافته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی گفت: پیگیری برای انجام اجرای مصوبه های سفر کاروان دولت تدبیر و امید به استان، در حال انجام است. 

در خراسان شمالی هشت سد با توان تنظیم ۲۳۴ میلیون مترمکعب آب در حال بهره برداری است.   

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha