ساخت ۲ هزار واحد مسکن فرهنگیان کردستان هفته دولت آغاز می‌شود

سنندج - ایرنا - استاندار کردستان گفت: هفته دولت امسال عملیات ساخت ۲ هزار واحد مسکونی ویژه فرهنگیان در این استان آغاز می‌شود.

 بهمن مرادنیا ظهر روز دوشنبه درسومین جلسه شورای آموزش و پرورش استان کردستان اظهار داشت: در این طرح فرهنگیانی که تاکنون از امتیاز زمین و مسکن  دولتی استفاده نکرده و  فاقد مسکن هستند در قالب تعاونی‌های مسکن ساماندهی می‌شوند.
وی افزود: بر این اساس اسامی فرهنگیان فاقد مسکن در شهرستان های تابعه استان معرفی و کار ساخت مسکن آنها با همکاری آموزش و پرورش و دیگر دستگاههای اجرایی شروع می‌شود.

مرادنیا تاکید کرد: در برخی از شهرهای استان به دلیل توپوگرافی سخت اراضی مشکل کمبود زمین مناسب وجود دارد که باید هرچه سریعتر نسبت به جانمایی و تعیین تکلیف اراضی برای تعاونی مسکن فرهنگیان اقدام لازم به عمل آید.

استاندار کردستان در ادامه سخنان خود یادآور شد: یکی از مشکلات اساسی در بخش مسکن کردستان عدم الحاق اراضی به محدوده شهرها و نبود بلند مرتبه سازی  و رعایت محدودیت ارتفاع در ساخت مسکن است که امیدواریم با رایزنی با وزارت راه و شهرسازی بتوانیم در اراضی فعلی نیاز مسکن فرهنگیان و سایر متقضایان دارای شرایط واگذاری را برطرف کنیم.

وی اظهار داشت: باید افرادی که فاقد مسکن هستند در اولویت واگذاری مسکن قرار گیرند و با ساماندهی متقاضیان واقعی از ورود افرادی که دارای منزل هستند جلوگیری به عمل آید.
در پایان گفت: کلیه دستگاههای اجرایی و خدمات رسان استان  باید با تمام توان برای اتمام دو هزار واحد مسکن فرهنگیان تلاش خود را مضاعف کنند.

 ۱۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی و استانی برای احداث ۳۵۰ کلاس درس در استان اختصاص یافته است

استاندار کردستان همچنین از اختصاص مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی و استانی برای احداث ۳۵۰ کلاس درس در استان خبر داد  و گفت : این اعتبار در اجرای تفاهم نامه همکاری استان با سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور هزینه می‌شود. 

وی افزود: در اجرای این تفاهم نامه مبلغ ۴۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و مبلغ ۶۰ میلیارد تومان هم از محل اعتبارات سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشوری تامین می شود.
 
مراد نیا گفت : با اختصاص این مبلغ و با تخریب مدارس پر خطر، ظرف دو سال ۳۵۰ کلاس توسط نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان احداث و تحویل آموزش و پرورش خواهد شد . 

استاندار کردستان اظهار داشت: به زودی تفاهم نامه احداث کلاس های درس با حضور معاون وزیر و رییس سازمان نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس کشور مبادله و اقدامات در استان آغاز خواهد شد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha