معیار سنجش آمار مبتلایان قطعی به کرونا تست پی‌سی آر است

سنندج - ایرنا - مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: آمار مبتلایان و جانباختگان بر اثر کرونا با توجه به معیارهای تشخیصی سازمان بهداشت جهانی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تنها بر اساس تست پی سی آر سنجیده و اعلام می‌شود.

دکتر آرزو فلاحی روز دوشنبه در گفت و گوی خبری با اشاره به انتقاد برخی افراد غیر مطلع مبنی بر عدم تطابق آمار مبتلایان به کرونا با شمار جانباختگان در کردستان اظهار داشت: با توجه به آزمایش مثبت آنتی‌ژن جدید از طریق یافتن تکه‌های پروتئین ویروس در مخاط بینی صورت موسوم به PCR افراد مراجعه کننده به مراکز ۱۶ ساعته و بیمارستان‌های منتخب، فرد به عنوان بیمار مبتلای قطعی به کرونا شناخته شده و اگر فوت کند، مرگ او ناشی بخاطر ابتلای به کرونا ثبت می‌شود.

وی اضافه کرد: گواهی فوت مبتلایان به کرونا بر اساس تست پی‌سی‌آر توسط پزشک در بیمارستان‌ها صادر می‌شود و دانشگاه علوم پزشکی هم به همان گواهی فوت صادره جهت اعلام آمار تعداد مبتلایان و فوت شدگان استناد می‌کند.  

فلاحی یادآور شد: با توجه به افزایش لحظه‌ای تعداد مبتلایان به کرونا، آمار دقیق مبتلایان فقط بر اساس تست آزمایشگاهی صورت می‌گیرد و آماری که به صورت روزانه از سوی دانشگاه علوم پزشکی کردستان اعلام می‌شود موارد شناسایی شده بر اساس تست قطعی مثبت است و افراد مشکوک یا محتمل ابتلا به کرونا قاعدتا در هیچ کشوری مورد قطعی ابتلا قلمداد نشده و لاجرم در آمار قید نمی‌شوند.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: تا ظهر یکشنبه هشتم تیر در مجموع ۲۲۲ هزار و ۶۶۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۱۴۴ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جان باختگان کرونا در کشور به ۱۰ هزار و ۵۰۸ نفر رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha