۹ تیر ۱۳۹۹، ۱۱:۰۸
کد خبرنگار: 2087
کد خبر: 83837337
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دانشگاه صنعتی شاهرود یکی از برترین دانشگاه‌های جوان دنیا شد

شاهرود -ایرنا- رییس دانشگاه صنعتی شاهرود گفت: این دانشگاه در فهرست ۴۰۰ دانشگاه جوان برتر دنیا بر اساس نظام رتبه بندی آموزش عالی « تایمز » قرار گرفت.

محمد مهدی فاتح روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به حضور ۲۰ دانشگاه ایرانی در فهرست منتشر شده در این رتبه بندی ابراز کرد: در رتبه‌بندی انجام شده دانشگاه‌هایی با پیشینه کمتر از ۵۰ سال مدنظر قرار گرفتند و در این میان دانشگاه صنعتی شاهرود به رتبه ۳۰۱-۳۵۰ دست یافت.

وی یادآور شد: نظام رتبه‌بندی آموزش عالی تایمز برای رتبه‌بندی دانشگاه جوان ۲۰۲۰ از همان روش پیشین ارزیابی دانشگاه‌های جهان یعنی توجه به ماموریت‌های اصلی دانشگاه‌ها در تدریس، تحقیق، انتقال دانش و چشم انداز بین‌المللی استفاده کرده است.

پایگاه رتبه بندی تایمز یکی از نظام‌های معتبر بین المللی است که از سال ۲۰۰۴ مراکز آموزش عالی را در سرتاسر جهان مورد ارزیابی و رتبه بندی قرار می‌دهد.

این رتبه بندی از ۱۳ شاخص در قالب ۵ معیار کلی آموزش با وزن ۳۰ درصد، پژوهش با وزن ۳۰ درصد، استنادات با وزن ۳۰ درصد، وجهه بین المللی با وزن ۷.۵ درصد و ارتباط با صنعت با وزن ۲.۵ درصد بهره گرفته است.

جدول بر اساس ۱۳ شاخص عملکردی همانند شاخص‌های رتبه بندی دانشگاه‌های جهان است، اما مقیاس شهرت به دلیل تراز سن دانشگاه تعدیل شده است. دانشگاه صنعتی شاهرود ماه گذشته نیز در رتبه بندی تایمز در بین برترین دانشگاه های آسیا بهبود رتبه را شاهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha