هشدار دادستانی همدان به برگزارکنندگان آیین‌های عروسی و عزا

همدان- ایرنا- دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان همدان گفت: در صورت اعلام علوم پزشکی مبنی بر تاثیر آیین‌های عروسی و عزا در تهدید سلامت جامعه، دادستانی ورود کرده و با برگزارکنندگان این مراسم طبق قانون برخورد می‌کند.

حسن خانجانی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: دادستانی در زمینه حفظ سلامت شهروندان با کسی تعارف ندارد و در صورت لزوم عوامل برگزاری مراسم را دستگیر و آنها را راهی زندان می‌کند.

وی از مسوولان شهرداری خواست اجازه سد معبر به افرادی که برای برگزاری مراسم اقدام به نصب داربست در کوچه و بستن راه شهروندان می کنند، نداده و با آنها برخورد کنند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان همدان اظهار داشت: برخی از تالارها و فروشگاه های بزرگ نیز به عنوان تهدید کننده سلامت عمومی شناخته شده که در صورت اعلام دانشگاه علوم پزشکی با متولیان آنها برخورد می شود.

خانجانی افزود: برخی از فروشگاه های بزرگ اقدام به ضدعفونی محل فعالیت نکرده و از ورود افراد بدون ماسک به این محل ها جلوگیری نمی کنند که در صورت اعلام دانشگاه علوم پزشکی مبنی بر تاثیر این قبیل فعالیت ها در تهدید سلامت مردم، دادستانی به عنوان جرم با متخلفان برخورد می کند.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۲۲۲ هزار و ۶۶۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۱۴۴ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جان باختگان کرونا در کشور به ۱۰ هزار و ۵۰۸ نفر رسید.

سیما سادات لاری روز گذشته درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز ( ۸ تیر ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲  هزار و ۴۸۹ بیمار جدید در کشور شناسایی شد که هزار و ۴۰۶ مورد بستری شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha