موضوع مهمِ خصوصی‌سازی باشگاه شفاف‌سازی است

تهران- ایرنا- مشاور عالی مدیرعامل باشگاه استقلال با اشاره به همکاری وزارت ورزش در بحث خصوصی‌سازی گفت: آن چیزی که در مرحله نخست مهم است، شفاف‌سازی در بخش مطالبات و بدهی باشگاه به اشخاص حقیقی و حقوقی است.

«بهمن نیکخو» روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: روند خصوصی‌سازی ۲ باشگاه پرسپولیس و استقلال در حال سپری شدن است. موانع و محدودیت‌هایی وجود دارد که با ارتباط با بخش‌های مختلف در حال بررسی آن هستیم. همچنین دارایی‌ها باید تناسب پیدا می‌کرد. در بحث افزایش سرمایه و پاسخگو بودن به زیان انباشته باید تمهیداتی اتخاذ می‌شد که خدا را شکر این موارد با تلاشی که من در وزارت ورزش دیدم در حال بررسی و برطرف شدن است.

وی افزود: بدهکاری‌های باشگاه و اینکه آیا این بدهی‌ها می‌تواند خودش را در صورت مالی باشگاه نشان بدهد یا خیر باید به طور کامل مشخص شود.  سازمان خصوصی‌سازی تعامل بسیار خوبی با ما دارد. حتی برای اینکه بخواهیم به کار سرعت بدهیم از سایر ظرفیت‌های بخش‌های خصوصی نیز استفاده کردیم

مشاور عالی مدیرعامل باشگاه استقلال ادامه داد: فقط در خصوص اطلاعاتی که در مورد استقلال دارم صحبت می‌کنم. وزارتخانه به خوبی در خصوص واگذاری با ما همکاری دارد و مالکیت‌ اموال باشگاه به خوبی صورت گرفته و باید بگویم که در آخرین مرحله قرار داریم.

وی در خصوص اینکه اگر استقلال می‌خواهد وارد بازار بورس وارد شود،  باید تبدیل به یک شرکت سودده شود، خاطرنشان کرد: آن چیزی که در مرحله اول مهم است بحث شفاف‌سازی است.  چه مطالبات باشگاه از برخی شرکت‌ها و چه بدهی باشگاه به اشخاص حقیقی و حقوقی که در حال انجام شدن است. تا این موضوع به پایان نرسد نمی‌توان هیچ قضاوتی کرد، اما برنامه‌هایی برای این مسیر داشته و نگرانی از این بابت نداریم.

نیکخو در خصوص بدهی‌ مالیاتی نیز بیان داشت: در این خصوص صحبت‌های خوبی در دولت صورت گرفته است. باشگاه بزرگ قطعا فعالیت‌های بزرگ دارد.

وی در مورد اختلافی که بین ۲ کارگزار قدیم و جدید استقلال به وجود آمده است، افزود: وقتی قراردادی بسته می‌شود، طرفین باید مفاد قرارداد را رعایت کنند. ممکن است یک طرف مدعی یکسری از تعهدات باشد، یکسری ادعاها را هم مطرح کند.  اگر ادعا پذیرفته نشد به اجبار به مراجع قضایی کشیده می‌شود، اما وقتی داخل خانواده باشد می‌توان آن را بهتر حل کرد. چندین جلسه در این باره برگزار کردیم، این مشکل حل شد و توافق اولیه صورت گرفت.  

مشاور عالی مدیرعامل باشگاه استقلال در خصوص اینکه این تعداد معاون می‌توانند بخشی از بار مشکلات باشگاه را حل کند، گفت: امیدوارم دوستان در این باره کمی به مجموعه استقلال زمان بدهند. اگر بخواهیم منصفانه قضاوت کنیم که بعد از سه ماه شرایط چگونه بوده،  اگر جواب قانع‌کننده و مثبتی نداشته باشم شما حق دارید که انتقاد کنید. هواداران حق دارند که همیشه نگران باشند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha