مرکز نیکوکاری سازمان آتش‌نشانی تهران افتتاح شد

تهران- ایرنا- مرکز نیکوکاری سازمان آتش‌نشانی شهر تهران با حضور رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) افتتاح شد.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) روز شنبه در آیین افتتاح مرکز نیکوکاری که در سازمان آتش‌نشانی شهر تهران برگزار شد، گفت: سه هزار و ۹۰۰ مرکز نیکوکاری در کشور داریم که امسال تلاش می‌کنیم این  تعداد را به هشت هزار مرکز برسانیم.

«مرتضی بختیاری» افزود: در ماه رمضان با توجه به انجام نشدن نماز جماعت مردم بیشترین کمک را داشتند و این نشان‌دهنده عاطفی بودن مردم ایران است.

وی با اشاره  به مشارکت خیران در طرح اطعام مهدوی در ماه رمضان نیز گفت: در ماه مبارک غیر از پرداخت زکات فطریه مردم ۵۴۰ میلیارد تومان در ارتباط با طرح اطعام مهدوی کمک کردند؛ ضمن اینکه بیش از ۱۱ میلیون  غذای گرم توزیع شد.

رییس کمیته امداد با بیان اینکه ۱۰۵ هزار نفر از مردم به صورت رایگان برای طبخ غذا مشارکت کردند، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی ما راه‌اندازی ۳۱۳ آشپزخانه بود اما این تعداد به هزار و ۱۰ آشپزخانه رسید.

وی با اشاره به توزیع ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار بسته غذایی ۱۸۰ هزار تومانی بین نیازمندان نیز گفت: به کارآفرینانی که برای ۱۰ مددجوی کمیته امداد ایجاد اشتغال کنند، ۵۰۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه پرداخت می‌کنیم.

بختیاری با اشاره به اهمیت فعالیت آتش‌نشانان نیز گفت: آتش‌نشانان بدون تعطیلی در شادی و غم در کنار مردم هستند و فداکاری این عزیزان به صورت شبانه‌روزی در شهر تهران و کل کشور مایه آرامش مردم است و در زمان وقوع حادثه، فداکاری آتش‌نشانان بروز می‌کند.

بختیاری ادامه داد: جایگاه کمیته امداد در جمهوری اسلامی به مثابه بال مهربانی نظام است و این بال در کنار مردم و قرارگرفتن با اهداف و وظایفی که آتش‌نشانی نسبت به خدمترسانی به مردم دارد از جنس هم هستند؛ مرکز نیکوکاری آتش‌نشانی تهران به طور حتم یکی از مراکز موفق نیکوکاری در کشور خواهد بود.

وی تاکید کرد: آتش‌نشانان از سرمایه‌های اجتماعی هستند که نمونه بارز فداکاری و ایثار را در خود دارند و ملت ایران نمک‌شناس و قدردان هستند؛ ملت در کمتر جایی از دنیا می‌توان این چنین مردمی یافت کرد.

رییس کمیته امداد تاکید کرد: تلاش آتش‌نشانان برای کمک‌رسانی و امداد به مردم محروم در دوران قرنطینه و شیوع ویروس کرونا و پیوستن آنان به طرح همدلی و کمک مومنانه بسیار شایسته است و در زمان فراخوان اطعام مهدوی آتش نشانان لبیک گفتند و مانند سایر نهادها نقش آفرینی کردند و جای بسی افتخار است.

به گفته وی، ما اطمینان داریم این مرکز نیکوکاری یکی از مراکز بسیار موفق خواهد بود زیرا آتش‌نشانان در حوادثی که رخ می‌دهد، آسیب‌های مالی، جانی و عاطفی حادثه دیده را بیشتر لمس می‌کنند و این مرکز می‌تواند یاری‌دهنده باشد و البته کمیته امداد امام خمینی(ره) به صورت تمام قد پشتیبان آتش‌نشانی خواهد بود و همه بدانیم که دستگیری از نیازمندان و تسکین آلام آنان بسیار ارزشمند است.

روزانه ۳۰۰ ماموریت انجام می شود

همچنین مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران نیز در این مراسم گفت: سازمان آتش‌نشانی با ۱۳۰ ایستگاه و پنج هزار آتش‌نشان مشغول خدمت‌رسانی است و روزانه به طور میانگین ۲۵۰ تا ۳۰۰ خدمت را ارائه می‌دهد.

«مهدی داوری» با بیان اینکه بزرگترین خدمت ما کمک به مردم و کاهش حوادث است، تاکید کرد: آتش‌نشانان برای ارائه خدمات با فرهنگ ایثارگری عجین هستند و ما ۵۸ شهید را در سازمان داریم.

داوری ادامه داد: ۱۶ آتش‌نشان در راه خدمت به مردم در دوران آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو شهید شدند و ما بر خود واجب می‌دانیم که راه این شهیدان را ادامه دهیم.

وی با بیان اینکه برای خود مسئولیت اجتماعی قائل هستیم، تاکید کرد: اهدای بسته و توزیع غذا در مناطق محروم شهر تهران در ایام اخیر اتفاق افتاد و با هدفمندی بهتر می‌توان فعالیت‌های بسیار زیادی را انجام داد.

مرکز نیکوکاری آتش‌نشانی شهر تهران در اجرای دستورات دین مبین اسلام و به منظور تحقق آرمان‌های امام خمینی(ره) و منویات رهبر معظم انقلاب در راستای توسعه روح انفاق و نیکوکاری در جامعه اسلامی و، مردمی شدن حمایت‌های اجتماعی نیازمندان، شناسایی نیازمندان واقعی و ارائه خدمات هدفمند به آنان با رویکرد توانمندسازی و با بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌ها و امکانات و توانمندی‌های مردم خیرخواه و نیکوکار، تشکل‌ها، گروه‌ها و موسسه‌ها، در راستای مسئولیت‌پذیری اجتماعی با محوریت سازمان آتش‌نشانی ایجاد شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha