چهارمحال و بختیاری وارد مرحله غربالگری علامتی کرونا شد

شهرکرد- ایرنا- رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری با اشاره به آغاز طرح غربالگری علامتی در استان، گفت: در این طرح تنها از افراد دارای علائم بالینی مشکوک به کرونا پس از دوره نهفتگی نمونه‌گیری می‌شود.

سید راشد جزایری روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: پس از اجرای طرح‌های غربالگری عمومی، گروه‌های پرخطر، هوشمند و هدفمند، اکنون وارد مرحله غربالگری علامتی شده‌ایم ، که در این طرح در ابتدا افراد معاینه می‌شوند و سپس از آن‌ها تست تشخیص کرونا گرفته می‌شود.

وی ادامه داد: در این طرح از اطرافیان فرد بیمار مبتلا به کرونا پس از پنج روز نمونه‌گیری می‌شود، چرا که انجام تست در روزهای نخست، منفی کاذب به شمار می‌رود و نمی‌تواند ما را در شناسایی افراد ناقل کمک دهد.

جزایری، با اشاره به فعالیت ۲ آزمایشگاه تشخیص کرونا در استان، تصریح کرد: در هریک از این آزمایشگاه‌ها روزانه بین ۱۵۰ تا ۱۸۰ مورد نمونه‌گیری پایش می‌شود و جوابدهی این آزمایشات به صورت غیرحضوری ظرف ۲۴ تا ۴۸ آینده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری، افزایش مبتلایان بدون علامت را عامل شیوع بیش از پیش شیوع ویروس کرونا در روزهای اخیر اعلام کرد و گفت: بیش از ۸۰ درصد مبتلایان به این ویروس هیچ علامتی نداشته و از بیماری خود بی‌اطلاع هستند از همین رو در مواجهه با دیگران توصیه‌های بهداشتی را به درستی رعایت نکرده و عامل انتشار ویروس در سطح جامعه می‌شوند.

جزایری، با بیان اینکه ۱۲.۳ درصد مبتلایان به ویروس کرونا در استان از بین افراد سالم بدون هیچگونه بیماری زمینه‌ای بوده‌اند، خاطر نشان کرد: این موضوع نشانگر آن است که تمامی افراد جامعه در معرض تهدید این ویروس قرار دارند و استفاده از ماسک و رعایت کامل توصیه‌های بهداشتی برای همگان الزام‌آور است.

به گزارش ایرنا، بنا بر اعلام دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، چهارمحال و بختیاری هم اینک در وضعیت قرمز قرار دارد و روند شیوع ویروس کرونا در این استان کماکان افزایشی است.

این موضوع در روزهای اخیر سبب شکل‌گیری پویش همگانی استفاده از ماسک با شعار «من ماسک می‌زنم تا از تو محافظت کنم» شده است.

شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha