بیمارستان ۶۴ تخت‌خوابی، هدیه دولت و بنیاد علوی به مرزنشینان مراوه‌تپه

گنبدکاووس - ایرنا - مردم مرزنشین و عشایر شهرستان مراوه‌تپه استان گلستان از سال‌ها قبل به دلیل نداشتن بیمارستان و یا مرکز درمانی مجهز، رنج سفر به شهرهای اطراف را به جان خریده و در این راه شاهد تلفات زیادی هم بودند اما تکمیل سریع و روند ساخت رو به پایان بیمارستان این شهر، پایانی شیرین بر انتظار چند دهه‌ای آن‌ها است.

مراوه تا قبل از سال ۱۳۸۶ یکی از بخش‌های کلاله و در فاصله ۹۱ کیلومتری این شهرستان قرار داشت و مردم آن مجبور بودند برای مداوای بیماری خود با تحمل درد بیماری و رنج سفر و نیز صرف وقت و هزینه‌ زیاد به کلاله و یا به گنبدکاووس در فاصله ۱۳۰ کیلومتری خود بروند.

محرومیت این شهرستان ۶۵ هزار نفری بویژه در حوزه بهداشت و درمان تا سفر تیرماه ۹۵ رییس بنیاد مستضعفان به مراوه‌تپه برای اعطای ۲ هزار و ۵۰۰ فقره اسناد مالیک اراضی املاک علوی به مردم ادامه داشت و در جریان این سفر تعدادی از بزرگان، معتمدان و ریش سفیدان مراوه‌تپه، ساخت یک بیمارستان را از رییس این نهاد مطالبه کرده و در نهایت قول ساخت یک بیمارستان را گرفتند.

پیرو وعده رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، جلسات مشترکی بین این نهاد با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد که نتیجه آن تصویب و موافقت با ساخت بیمارستان ۶۴ تختخوابی مراوه‌تپه بود و مقرر شد ساخت این بیمارستان توسط بنیاد مستضعفان و تجهیز آن توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام شود.

مشارکت دو سویه دولت تدبیر و امید با بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی برای تحقق مطالبه مردم مراوه‌تپه یک‌سال بعد با کلنگ زنی بیمارستان ۶۴ تختخوابی این شهرستان مرزی با حضور معاون پارلمانی رییس جمهور و هزینه پیش بینی شده ۲۸۰ میلیارد ریالی آغاز شد و اکنون به گفته فرماندار مراوه‌تپه ساخت آن با ۹۴ درصد پیشرفت فیزیکی در ایستگاه پایانی قرار دارد و حداکثر تا ۴۰ روز آینده به پایان می‌رسد.

امانگلدی ضمیر افزود: برای بیمارستان ۶۴ تختخوابی مراوه‌تپه که ۱۳ هزار مترمربع زیربنا دارد، بخش‌های مختلفی از جمله مراقبت‌های ویژه، اورژانس، درمانگاه، دیالیز، جراحی ، زنان و زایمان، سی‌سی‌یو و آی‌سی‌یو پیش‌بینی شده و عملیات نصب انشعابات آب، برق، گاز و مخابرات آن در حال انجام است.

وی با بیان اینکه پس از تحویل ساختمان به شبکه بهداشت و درمان مراوه‌تپه، کار تجهیز آن از سوی دانشگاه علوم پزشکی گلستان انجام می‌شود گفت: با بهره‌برداری از بیمارستان تحولی بزرگ در حوزه بهداشت و درمان این شهرستان مرزی ایجاد می‌شود و مردم آن بویژه ساکنان مناطق روستایی و دور دست برای درمان نیازی برای مراجعه به دیگر شهرستان‌های استان ندارند.

در این پیوند مدیر شبکه بهداشت و درمان مراوه‌تپه هم به خبرنگار ایرنا گفت: دانشگاه علوم پزشکی گلستان حدود ۷۵ میلیارد ریال اعتبار برای خرید برخی تجهیزات و راه‌اندازی چند بخش اولیه این بیمارستان پیش بینی کرده است.

دکتر منصور خوجملی افزود: در چند روز آینده یک تیم کارشناسی از معاونین درمان، غذا و دارو و توسعه منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی گلستان از بیمارستان ۶۴ تختخوابی مراوه‌تپه بازدید کرده و تصمیمات لازم برای تجهیز و تامین نیروی انسانی آن را اتخاذ خواهند کرد.

هم اکنون هفت مرکز خدمات جامع سلامت، ۳۷ خانه بهداشت روستایی و پنج پایگاه اورژانس جاده‌ای در مراوه‌تپه فعال است.

شهرستان مرزی مراوه‌تپه افزون بر ۶۵ هزار نفر جمعیت دارد که در دو نقطه شهری و ۱۰۸ روستا سکونت دارند.

مراوه‌تپه که با گستره سه هزار و ۶۰ کیلومتر مربع وسعت پس از گنبدکاووس دومین شهرستان بزرگ گلستان و با فاصله تقریبی ۲۴۰ کیلومتر دورترین شهرستان به مرکز استان به شمار می‌رود، از طرف شمال به کشور ترکمنستان، از سمت شرق به خراسان شمالی، از قسمت غرب به بخش داشلی برون گنبدکاووس و از سمت جنوب به شهرستان کلاله (جنگل گلستان) منتهی می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha