امام جمعه شیراز: حل مشکل گرانی نیازمند همکاری همه نهادهاست

شیراز-ایرنا-نماینده ولی‌فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز گفت: در حال حاضر جامعه شاهد هر ۲ مورد گرانی و گرانفروشی است و برای حل این مشکل باید همه مردم و نهادهای کشور به میدان بیایند و به دولت کمک کنند.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شیراز بیان داشت: دلیل گرانی کنونی در جامعه علتی به غیر از گرانفروشی دارد از این رو از همه فرهیختگان اجتماعی درخواست داریم که در این باره مطالعه و عوامل گرانی را شناسایی کنند و مردم، دولت، مجلس شورای اسلامی و دستگاه قضا برای مقابله با آن وارد عمل شوند.

وی افزود: باید جلوی گرانی از ریشه و بنیان گرفته شود و از همه نخبگان علمی، دانشگاهی و حوزوی می‌خواهیم که در مورد این مساله مطالعه و تحقیق کرده و حاصل آن را در اختیار دستگاه‌های مختلف قرار دهند.

امام جمعه شیراز ادامه داد: دولت به تنهایی نمی‌تواند مشکل گرانی را حل کند و نیاز است که سایر دستگاه‌ها و مردم نیز برای رفع آن به میدان بیایند.

آیت‌الله دژکام همچنین از دولت تقاضا کرد که در سال آخر فعالیتش، تلاش دوچندان برای رفع مشکلات اقتصادی کشور داشته باشد و همه کارکنان بخش دولتی از سطوح پایین تا راس آن همچنان پای کار باشند و در این زمینه تلاش کنند.

وی تاکید کرد: مبارزه با فساد اقتصادی نیز در طول ۴۰ سال گذشته مطالبه رهبری بوده است که در این مورد از سران قوه قضاییه و قضات سالم درخواست داریم که با جدیت در این زمینه عمل کنند و مطمئن باشند در این مسیر مردم هم از مبارزان با فساد، حمایت جدی خواهند کرد.

کرونا پیر و جوان نمی‌شناسد، جدی بگیرید

امام جمعه شیراز در بخش دیگر از خطبه‌ها بیان کرد: اخبار کرونا باید همه ما را هوشیار کند، این بیماری ناشناخته است و نمی‌دانیم چگونه مردم را درگیر می‌کند و به همین سبب باید همه مردم از پیر و جوان در این زمینه هوشیار باشند و مسائل بهداشتی را رعایت کنند.

دین همسایگی با شاهچراغ (ع) را ادا کنیم

آیت الله دژکام همچنین به دهه کرامت اشاره و بیان کرد: وجود حرم احمد ابن موسی شاهچراغ (ع) در شیراز نعمتی برای جنوب کشور محسوب می‌شود و همه اهالی فارس و جنوب کشور باید این موضوع را قدر بدانند که وجود این آستان مقدس موجب برکت برای منطقه بوده و خواهد بود.

وی ادامه داد: در روزهای آتی و بزرگداشت احمد ابن موسی (ع) کسبه و اهالی شیراز و به ویژه بازارها و معابر اطراف این حرم مطهر در حد توان آذین‌بندی شود.

از یکم ذیقعده سالروز تولد حضرت معصومه (س) تا یازدهم ذیقعده ولادت حضرت علی‌بن موسی‌الرضا (ع) به عنوان دهه کرامت نام نهاده شده و روز ششم ذیقعده که در میانه این دهه قرار دارد به عنوان روز بزرگداشت حضرت احمدبن موسی‌الکاظم شاهچراغ (ع) نامگذاری شده است.
حضرت سید امیر احمد (ع) ملقب به شاهچراغ و سیدالسادات الاعاظم، فرزند بزرگوار امام موسی‌ کاظم(ع) و برادر بزرگتر امام هشتم حضرت علی‌بن موسی‌الرضا (ع) است.

امام جمعه شیراز در قسمت دیگری از خطبه‌ها به موضوع حقوق بشر آمریکایی پرداخت و گفت: سران کشور آمریکا کارهایی را در کشور ما، در جهان و حتی علیه مردم کشور خودشان انجام داده‌اند که نقص آشکار حقوق بشر و ظلم به بشریت بوده است.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه سران آمریکا با ملاک‌های خودساخته، کشور خودشان را از رعایت حقوق بشر تبرئه کرده و مابقی دنیا را به رعایت آن توصیه می‌کنند، افزود: شهادت مرحوم آیت‌الله شهید بهشتی و ۷۲ تن از یاران وی از جمله فجایع بزرگی بوده که با حمایت آمریکا از منافقین رخ داد و آخرین اقدام خصمانه آنها علیه مردم ما ترور ناجوانمردانه شهید سپهبد قاسم سلیمانی به دستور مستقیم سران آمریکا بود.

هفتم تیرماه سال ۱۳۶۰ خورشیدی، آیت‌الله سید محمد حسینی بهشتی رییس دیوان عالی کشور و ۷۲ تن از یارانش، شامل چهار وزیر، چند معاون وزیر، ۲۷ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و برخی دیگر از مسوولان و اعضای حزب جمهوری اسلامی در جریان انفجار تروریستی در دفتر این حزب به شهادت رسیدند.
ظالمی که به ظلم خود مفتخر است

نماینده ولی‌فقیه در فارس همچنین با بیان اینکه آمریکا ظالمی است که به ظلم خود مفتخر است، اظهار داشت: ظلم‌های آمریکا در ویتنام در تاریخ نگاشته شده و عملا این کشور بعد از جنگ دوم جهانی در حق مردم دنیا فقط ظلم و بی احترامی به حقوق انسانی را مرتکب شده است.

آیت‌الله دژکام بیان کرد: امروز مردم خود آمریکا نیز از ظلم سرانشان به تنگ آمده و شعار "نمی‌توانم نفس بکشم" سر می‌دهند.

وی افزود: ما اگر می‌خواهیم از ظلم آمریکا رهایی یابیم تنها باید قدرتمان را از همه نظر افزایش دهیم و در حوزه قدرت نظامی اکنون حرف‌هایی برای گفتن در دنیا داریم که باید در حوزه افزایش قدرت اقتصادی نیز تلاش کنیم تا حرفی برای گفتن در جهان داشته باشیم.

امام جمعه شیراز، دولت‌های اروپایی را روباه صفت دانست و گفت: باید از اروپاییان که بتازگی اطلاعیه بر ضد ایران داده‌اند که باید به برجام عمل شود، سوال کرد که کدام یک از کشورهای دخیل در برجام به تعهدات خود عمل کرده‌اند که ما این کار را انجام دهیم. 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha