۳ تیر ۱۳۹۹، ۱۳:۲۵
کد خبرنگار: 1239
کد خبر: 83831060
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

کارخانه تولید مواد شوینده در آبادان افتتاح شد

آبادان - ایرنا - کارخانه تولید پودر لباسشویی با ۴۳ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری از سوی بخش خصوصی روز سه‌شنبه در آبادان افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کار سازمان منطقه آزاد اروند در آیین بهره‌برداری از این واحد تولیدی اظهار داشت: در راستای حمایت از واحدهای تولیدی و با تلاش تولیدکنندگان منطقه آزاد اروند، نخستین واحد تولید پودر لباسشویی در شهرک صنعتی آبادان به بهره‌برداری رسید.

سیدعلی موسوی افزود: این کارخانه نخستین واحد تولید فرآورده‌های بهداشتی در استان خوزستان و استان‌های همجوار است که ظرفیت تولید سه هزار تن مواد شوینده در سال را دارد.

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کار سازمان منطقه آزاد اروند گفت: با بهره‌برداری از این واحد تولیدی برای ۹۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۵۰ نفر به صورت غیر مستقیم شغل ایجاد شد.

موسوی تصریح کرد: مواد اولیه این کارخانه در داخل تامین می‌شود و محصول نهایی نیز در بازارهای داخلی و خارجی بخصوص کشورهای همسایه عرضه خواهد شد.

وی افزود: این کارخانه با رویکرد صادرات راه اندازی شده است و در مرحله پیش تولید در سه ماهه گذشته بیش از نیم میلیون دلار صادرات به کشورهای همسایه داشته است و پیش بینی می‌شود تا پایان سال این رقم به پنج میلیون دلار صادرات برسد.

بیست و پنجم خرداد ماه نیز کارگاه تولید روغن و حبوبات با ۱۳۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در خرمشهر افتتاح شد.

منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۷ هزار و ۴۰۰ هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) می باشد که در محل تلاقی دو رودخانه اروند و کارون واقع است. 
این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت با داشتن ظرفیت های مناسب نظیر حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. 

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha