آیین خطبه‌خوانی خادمان به مناسبت میلاد حضرت معصومه(س) برگزار شد

قم – ایرنا - آیین معنوی خطبه‌خوانی خادمان حرم حضرت فاطمه معصومه(س) روز سه‌شنبه به مناسبت سالروز میلاد باسعادت بانوی کرامت با حضور جمعی از مسئولان و قشرهای مختلف مردم در صحن صاحب‌الزمان (عج) حرم کریمه اهل‌بیت(ع) برگزار شد.

در آیین که آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت آستان حضرت معصومه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمود محمدی عراقی عضو خبرگان رهبری و رییس دفتر رهبری در قم، مرتضی حیدری فرماندار قم، خادمان آستان‌های مقدس کشور، زائران و قشرهای مختلف مردم حضور داشتند، پس از تلاوت آیه‌هایی چند از کلام‌الله مجید، اجرای جمع خوانی، شعرخوانی و مداحی در وصف و مدح آن بانوی گرامی اسلام، استاندار قم طی سخنانی از زحمت‌های خادمان اماکن مقدس قم در ایام شیوع کرونا قدردانی کرد.

بهرام سرمست ادامه داد: خادمان این مکان‌ها، باوجود محدودیت‌هایی که داشتیم، فداکارانه تلاش کردند که زمینه‌های اصول بهداشتی را برای زائران فراهم کنند.

وی گفت: با تلاش مردم شریف و فهیم قم، خیران سلامت، گروه‌های جهادی و همچنین مسئولان، یک نوع همبستگی جانانه‌ای را شاهد بودیم‌.

وی ادامه داد: با همیاری و همکاری همگانی در این روز می‌بینیم که بیماری تا حدود زیادی کنترل‌شده و روند نزولی بیماران نیز ادامه داشته است.

 استاندار قم یادآور شد: رفتار ویروس کرونا شناخته‌شده نیست و استان‌هایی که وضعیت سفید داشتند دچار وضعیت قرمز شدند و شرایط پرخطری را پیدا کردند، و هم‌وطنان ما در چندین استان به‌طور فزایندای گرفتار شدند.

سرمست تاکید کرد: باید تلاش کنیم روند نزولی و رو به کاهش کرونا در قم ادامه پیدا کند و بتوانیم زمینه سلامتی و نجات شهروندان را با استعانت از خدا و دعای خیر بزرگان به ثمر بنشانیم.

وی در پایان، روز دختر را به تمام دختران تبریک گفت و افزود: دختران باید حضرت معصومه را الگوی زندگی خود قرار دهند.

صبح امروز همچنین آیین معنوی جاروکشی خادمان نیز در صحن امام رضا (ع) حرم حضرت معصومه انجام شد.

در این آیین‌ها که با پخش شیرنی و شکلات توسط خادمان مضجع شریف و نورانی حضرت معصومه همراه بود، حرم مطهر بانوی آب و آیینه به‌وسیله چرخ‌بال گل‌باران شد.

حضرت فاطمه معصومه (س) در روز اول ذی‌القعده سال ۱۷۳ هجری قمری در مدینه منوره دیده به جهان گشود.

روزهای یکم تا یازدهم ذی‌القعده - سالروز ولادت حضرت معصومه (س) تا سالروز ولادت امام رضا (ع) - به نام دهه کرامت نام‌گذاری شده است.

«ویروس کرونا»، موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر سال گذشته (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های شماره‌های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha