۱۵ مرکز بیماریابی ویروس کرونا در بندرعباس راه اندازی شد

بندرعباس- ایرنا- رییس مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس از راه اندازی ۱۵ مرکز بیماریابی ویروس کرونا دراین شهرستان خبر داد.

دکتر یحیی میرزاده روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این مراکز با هدف افزایش دسترسی مردم بندرعباس و جلوگیری از هر گونه ازدحام در بیمارستان ها، در مراکز خدمات جامع سلامت شهری و در مناطق پرجمعیت این شهرستان، راه‌اندازی شده است.

وی ادامه داد: این مراکز وظیفه غربالگری مراجعان دارای علایم تنفسی از نظر ابتلای احتمالی به کرونا ویروس و در صورت لزوم، ارجاع به بیمارستان ها را به عهده دارند.

دکتر میرزاده تصریح کرد: در کنار راهبرد فاصله‌گذاری اجتماعی، راهبرد بیماریابی و شناسایی زود هنگام موارد مثبت بیماری و جداسازی آن‌ها از افراد دیگر در اولویت است، چرا که این افراد هر روزی که از آلودگی آن‌ها می‌گذرد، می‌توانند بیماری را به چندین نفر دیگر منتقل کنند.

این مقام مسوول بیان داشت: اگر در مراحل نخست و قبل از اینکه بیماری به سایر افراد منتقل شود، افراد آلوده شناسایی و جداسازی زودتر صورت گیرد، افراد کمتری آلوده می شوند و به این ترتیب می‌توان سریع‌تر زنجیره انتقال را قطع کرد

وی تاکید کرد: افراد پس از انجام نمونه تست آزمایشگاهی کووید۱۹ در مراکز بیماریابی، لازم است تا زمان دریافت نتیجه به صورت کاملاً جدی قرنطینه و جداسازی خود را رعایت نموده و با شماره سریال و رمز اینترنتی پیامک شده به ادرس اینترنتی: http://covidtest.hums.ac.ir  برای دریافت نتیجه آزمایش پس از ۲۴ ساعت مراجعه نمایند.

رئیس مرکز بهداشت بندرعباس از عموم مردم شهرستان درخواست کرد از ظرفیت سامانه https://salamat.gov.ir برای ارزیابی وضعیت خود و خانواده از نظر ابتلای احتمالی به کرونا ویروس، استفاده کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha