۱ تیر ۱۳۹۹، ۱۰:۳۸
کد خبرنگار: 2154
کد خبر: 83828248
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امارات بر ادامه روابط با دمشق تاکید کرد

۱ تیر ۱۳۹۹، ۱۰:۳۸
کد خبر: 83828248
امارات بر ادامه روابط با دمشق تاکید کرد

تهران - ایرنا - «عبدالله عبدالخالق » استاد دانشگاه و مشاور «محمد بن زاید آل نهیان» ولیعهد ابوظبی گفت: قانون اعمال مجازات از سوی آمریکا علیه سوریه موسوم به قانون «قیصر» برای امارات الزام‌آور نیست و ابوظبی به روابطش با دمشق ادامه خواهد داد.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری لبنانی «العهد» ، عبدالله در واکنش به اعلام مخالفت آمریکا با اقدامات اتخاذ شده از سوی دولت امارات جهت از سرگیری روابط با سوریه این مطلب را ابراز داشت.

عبدالله افزود: امارات یک کشور مستقل است و بر اساس منافع ملی خود تصمیمات و روابطش با سایر کشورها را پی‌ریزی می‌کند، زیرا ابوظبی بیش از آمریکا و سایر کشورها به مصالح خود آگاه است.

مشاور محمد بن زاید خاطر نشان کرد: قانون قیصر یک قانون آمریکایی است و بین‌المللی نیست و بدین ترتیب برای امارات الزام‌آور نیست.

این مقام اماراتی توضیح داد: ابوظبی روابطش با واشنگتن را به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکای خود در منطقه مدنظر دارد، اما در عین حال به فرآیند بهبود و تقویت مناسباتش با سوریه ادامه خواهد داد.

« جیمز جفری » نماینده آمریکا در امور سوریه چهارشنبه گذشته در یک کنفرانس مطبوعاتی در ارتباط با آغاز اجرای قانون قیصر در مورد بازگشایی سفارت امارات در دمشق و سفر اخیر یک هیات اماراتی به سوریه گفت: امارات می‌داند، ما با اتخاذ چنین اقداماتی از سوی کشورهای جهان مخالفیم .... ما به وضوح تاکید کردیم که این موضوع را یک ایده بدی می‌دانیم .

۱۴۸۷

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha