۳۱ خرداد ۱۳۹۹، ۱۴:۳۲
کد خبرنگار: 1795
کد خبر: 83827298
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

البرز پایین ترین سرانه فضای آموزشی کشور را دارد

۳۱ خرداد ۱۳۹۹، ۱۴:۳۲
کد خبر: 83827298
البرز پایین ترین سرانه فضای آموزشی کشور را دارد

کرج - ایرنا - معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی مدارس کشورگفت: استان البرزبه لحاظ سرانه فضاهای آموزشی درپایین ترین رتبه کشوری قراردارد.

داریوش ورناصری روزشنبه دربازدید سرزده ازپروژه های آموزشی البرز اظهارداشت: باتوجه به این کمبود، امسال نیزمانند سال گذشته اعتبار مناسبی برای البرز درنظر گرفته شده است تا بخشی از کمبود فضاهای این استان جبران شود.
وی هدف ازبازدید خود را بررسی وضعیت فضاهای آموزشی درحال احداث البرزعنوان کرد ویادآورشد: کمبود فضای استان البرز باتوجه به مهاجرپذیری استان و حجم مهاجرت زیاد سال های اخیر به این استان کاملا مشهود است.

ورناصری  بیان داشت: می بایست نسبت به ارتقای جایگاه استان البرزدرحوزه فضاهای آموزشی و نزدیک کردن آن به متوسط سرانه فضای کشوری حرکت جدی صورت پذیرد .
سرانه فضای آموزشی استان البرز درحال حاضر ۳.۸ متر مربع به ازای هردانش آموز و سرانه متوسط کشور ۵.۲۱ می باشد.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیزمدارس البرز نیز گفت: استفاده از مصالح روز و فناوری های نوین برای کاهش مصرف انرژی در ساختمان های جدید آموزشی ضروری است .

محمد دلاوریان افزود: براین اساس تاکنون چندین طرح برای مدارس ۹ تا ۱۵ کلاسه نهایی و آماده اجرا شده است.

وی اضافه کرد: اکنون ۵۰ پروژه آموزشی عمرانی با اعتبار دولتی و ۳۵ پروژه خیر ساز و مشارکتی در سطح استان درحال اجرا می باشد که از این تعداد حدود۱۸۰ کلاس درس درقالب ۲۰ پروژه تا مهرماه ۹۹ تکمیل وآماده بهره برداری می شود.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیزمدارس البرزعنوان کرد: باتوجه به استقبال خیرین البرزاز طرح آجر به آجر و اهتمام این بزرگواران در راستای کمک به توسعه فضاهای آموزشی دراستان تاکنون حدود ۷۸۰ میلیارد ریال اعتبار توسط خیرین نیک اندیش تعهد گردیده که درقالب ۳۵ پروژه درحال اجرا است.

استان البرز ۵۰۰ هزاردانش آموز دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha