۳۱ خرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۱۶
کد خبرنگار: 1918
کد خبر: 83827071
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

وزارت امور خارجه: آزادی «دیگری» در ذهن رهبران مختلف آمریکایی جایی ندارد

تهران- ایرنا- وزارت امور خارجه تاکید کرد: سال‌ها غارتگری و ارعاب ثابت کرده که آزادی «دیگری» در ذهنیت رهبران مختلف آمریکایی جایی ندارد.

به گزارش اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی، وزارت امور خارجه در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: «سال‌ها غارتگری و ارعاب ثابت کرده که آزادی «دیگری» در ذهنیت رهبران مختلف آمریکایی جایی ندارد.»

وزارت امور خارجه با تاکید بر اینکه «در زمان دولت ترامپ، واکنش‌های وحشتناک به اعتراضات مسالمت‌آمیز جهان را به یاد همان تاریخ ننگین آمریکا انداخته است»، یادآور شد:  «ژوئنتین (روز آزادی به مناسبت پایان برده‌داری در آمریکا) در سال ۲۰۲۰ زمان مناسبی برای تقبیح برده‌داری نوین آمریکا در داخل این کشور و فراتر از آن است.» 

در پی کشته شدن جورج فلوید، شهروند سیاهپوست آمریکایی در شهر مینیاپولیس ایالت مینه‌سوتا توسط نیروهای پلیس این کشور، موجی از اعتراضات نسبت به رفتارهای مبتنی بر تبعیض و خشونت نژادی در شهرهای مختلف آمریکا به راه افتاد.  

دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا در واکنش به اعتراضات، دستور به برخورد با معترضان را صادر و تهدید کرد در صورت عدم پایان اعتراضات، به ارتش و نیروهای گارد ملی دستور برخورد خشن با معترضان را می‌دهد.  

سخنان و دستورات صادر شده ترامپ نسبت به معترضان، با واکنش شدید مردم ایالات متحده و واکنش کشورها و مجامع مختلف حقوق بشری همراه شده است.  

اخبار مرتبط

سرخط اخبار سیاست خارجی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha