پیگیری جهش تولید با ارتقای سطح آمادگی فناوری صنایع غذایی در مشهد

مشهد- ایرنا- رییس مؤسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی گفت: به منظور تحقق شعار سال و "جهش تولید" در بخش صنعت غذا، ارتقای سطح آمادگی فناوری موسوم به تی.آر.ال برای طرح‌های پژوهشی در این مؤسسه در دست پیگیری است.

قدیر رجب‌زاده روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: این مهم از طریق مطالعات تکمیلی بر روی ارتقای فناوری و صنعتی‌سازی با هدف کاهش خطرپذیری سرمایه‌گذاری در صنعت غذا برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: ارزیابی سطوح بلوغ فناوری (TRL ) یک معیار جهانی برای ارزیابی سطح آمادگی فناوری است و از ایده تا مطالعات تولید انبوه را شامل می‌شود که به عنوان بسته فناوری یک دستاورد نوآورانه مطرح است.

رییس مؤسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی گفت: فناوری‌هایی که دارای تی.آر.ال بالا هستند از زمان آغاز مالکیت بخش خصوصی می‌توانند در کوتاه‌ترین زمان ممکن وارد مرحله تولید و روانه بازار شوند.

وی افزود: مدیریت کارآفرینی و ارتباط با جامعه موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی در قالب انعقاد قراردادهای تحقیق و توسعه، طرح های پژوهشی، خدمات فنی و مهندسی و خدمات آزمایشگاهی حمایت خوبی از فعالان صنعت غذا انجام می‌دهد.

رجب‌زاده ادامه داد: این موسسه در سال جاری با راه‌اندازی دفتر انتقال فناوری نسبت به ارتقای تی.آر.ال طرح‌های پژوهشی، بازاریابی دستاوردهای پژوهشی و شناخت نیازهای صنعت اقدام نموده است .

موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی به عنوان یکی از مراکز مهم پژوهشی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به منظور پاسخگویی به بخشی از نیازهای پژوهشی کشور از سال ۱۳۸۵ به عنوان "پژوهشکده مستقل ملی" و دارای مصوبه قطعی از شورای گسترش آموزش عالی فصل نوینی از فعالیت‌های خود را آغاز کرد.
سابقه فعالیت این پژوهشکده به سال ۱۳۶۰ باز می‌گردد که در ابتدا با نام سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران مرکز خراسان فعالیت خود را آغاز کرد و در سال‌های ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۵ با تبدیل مراکز استانی سازمان به پارک‌های علم و فناوری با نام پژوهشکده تحقیقات توسعه فناوری فعالیت خود را ادامه داده است. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha