۳۱ خرداد ۱۳۹۹، ۱۱:۰۳
کد خبر: 83826925
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کشتی ترال حامل ۳۲ تن انواع ماهی درجاسک توقیف شد

۳۱ خرداد ۱۳۹۹، ۱۱:۰۳
کد خبر: 83826925
کشتی ترال حامل ۳۲ تن انواع ماهی درجاسک توقیف شد

بندرعباس- ایرنا- جانشین فرمانده مرزبانی هرمزگان گفت: یک فروند کشتی غیرمجاز صید ترال حامل ۳۲ تن انواع ماهی توسط مرزبانان شهرستان جاسک توقیف شد.

سرهنگ عبدالله لشکری روز شنبه با اعلام این خبر به رسانه‌ها افزود: مرزبانان جاسک دریک عملیات هماهنگ حین گشت زنی و کنترل حوزه استحفاظی خود، در سه مایلی ساحل «کوه مبارک» به یک فروند کشتی درحال صید برخورد که بلافاصله شناور را مورد بررسی قرار دادند.
وی بیان داشت: مرزبانان در بازرسی از شناور صیادی، ۲۰۰ متر تور صیادی غیرمجاز ترال و مقدار ۳۲ تن انواع ماهی را کشف کردند.
جانشین فرمانده مرزبانی هرمزگان اظهارداشت: ارزش  محموله کشف شده ۱۵ میلیارد ریال برآورد شده است.
وی گفت: در این راستا ۱۵ قاچاقچی صید غ ترال دستگیر  و پس از تشکیل پرونده برای گذراندن سیر مراحل قانونی، تحویل مراجع قضایی  شدند.
صید ترال که یکی از دغدغه‌های جدی صیادان و کارشناسان و صاحبنظران این استان بوده، از سال‌های گذشته در استان هرمزگان آغازشده و همین امر آسیب‌های زیادی به ذخایر، صیدگاه‌ها و زیست‌گاه‌های آبزیان خلیج فارس وارد کرده و تهدید جدی برای صیادان این منطقه است.
در روش صید ترال، صیادان با استفاده از توری به شکل کیسه که انتهای آن کاملا بسته شده است و کشیدن آن با شناور ترال در نزدیکی بستر کف دریا و یا لایه‌های میان آبی و با فاصله از کف دریا اقدام به صید آبزیان مورد نظر می‌کنند.
صید ترال کف دریا را جارو می‌کند و نه تنها نسل آبزیان را از بین می‌برد، بلکه شاید نسلی از انسان‌ها را هم از دیدن آبزیان محروم کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha