۳۰ خرداد ۱۳۹۹، ۲۲:۴۲
کد خبرنگار: 2221
کد خبر: 83826539
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روند اجرای طرح‌های آبرسانی در اندیمشک شتاب گرفته‌است

اندیمشک - ایرنا - مدیر عامل آبفا خوزستان گفت:با تسریع در روند نهایی تکمیل طرح‌های آبرسانی اندیمشک به‌زودی بخش زیادی از مشکلات کمبود آب این شهرستان برطرف می‌شود.

به گزارش ایرنا صادق حقیقی پور جمعه در نشست بررسی مشکلات آب شهرهای بیدروبه و حسینیه در فرمانداری اندیمشک افزود:خطوط انتقال آب مربوط به طرح های بیدروبه و حسینیه با شتاب بیشتری اجرا می شوند.
وی افزود:۱۰ میلیارد ریال اعتبار نقدی و ۲۰ میلیارد ریال اسناد خزانه برای اجرای خطوط و تکمیل طرحهای آبرسانی مذکور به پیمانکار مربوطه پرداخت می شود.۱۵ کیلومتر لوله ۱۰ اینچ برای اجرایخطوط انتقال تامین و در اختیار پیمانکار قرار داده می شود.
حقیقی پور ابراز امیدواری کرد کمتر از یک ماه و نیم آینده شاهد بهره برداری از طرح های آبرسانی مذکور در شهرستان اندیمشک باشیم.
نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی نیز با تشریح پیگیری انجام شده برای اجرای هرچه سریعتر طرح های آبرسانی و بهبود زیرساخت های این حوزه در سال های اخیر گفت:با پیگیری انجام شده برای تسریع در  تکمیل طرح های آبرسانی، اعتبار لازم از سوی استاندار خوزستان و آبفا استان برای اجرای خطوط انتقال اختصاص یافت و این طرح ها بزودی تکمیل می شوند.
فریدون حسنوند افزود:طرح های متعددی در شهرستان اجرا شده و با اجرای خطوط انتقال، بخشی از این پروژه ها برای بهره مندی مردم از آب شرب پایدار افتتاح می شوند.
وی رفع مطالبات در زمینه آبرسانی را از اولویت های مسئولان شهرستان اندیمشک برشمرد و گفت: طی ماههای اخیر دهها نشست از سطح پایین تا سطح وزارت نیرو برای حل مطالبات مردم در زمینه آبرسانی برای شهرستان اندیمشک برگزار شده است.در نشست با وزیر نیرو با حضور استاندار ، رییس آبفا کشور ،مدیرعامل سازمان اب و برق خوزستان و مدیرعامل آبفا استان درباره آب اندیمشک ، الوار گرمسیری و چم گلک برنامه ریزی و توافق شد.
حسنوند گفت: به رغم تلاش های وسیع برای اجرای دهها پروژه با اعتبار کم سابقه در همه مناطق شهرستان،به دلیل مشکلات ناشی از خطوط انتقال، هنوز تحقق این گام های بزرگ برای شهروندان ملموس نشده است.
 وی خواستار تسریع در روند اجرای خط انتقال آب دوکوهه،خط انتقال مخزن حسینیه به شهر حسینیه و خط انتقال دوکوهه به بیدروبه شد.
حسنوند تصریح کرد: با هماهنگی استاندار ۱۰۰ میلیارد ریال برای تامین ۱۵ کیلومتر خط انتقال ۱۰ اینچ اندیمشک اختصاص یافته است. با اختصاص این اعتبار ،سه طرح مهم خطوط انتقال آب در شهرستان اندیمشک باید طی ۴۵ روز آینده اجرایی و بهره برداری شوند. همچنین خطوط انتقال آب بیدروبه به قلعه رزه و پل زال هم برنامه ریزی و اجرایی می گردد.
وی بیان کرد:پیمانکار طرح باید از پنج جبهه مختلف برای تحقق این خطوط انتقال در کمترین زمان ممکن وارد عمل شود. طی ماههای اخیر چهار الی پنج مخزن آب احداث شده است اما نبود خط انتقال مشکل ساز شده است.

نماینده مردم اندیمشک با اشاره به مشکلات شهر بیدروبه افزود:این منطقه در زمینه مخزن آب مشکل ندارند و به علت ضعف عملکرد پمپ ها ، افت شدید آب در این منطقه سبب ناراحتی مردم شده است.
وی تصریح کرد:به علت وضعیت پمپ ها ، مخزن بیدروبه خالی است در حالی که امکاناتی همچون خط انتقال و چاه وجود دارد لذا باید با تعویض پمپ ها این دغدغه مردم هرچه سریعتر رفع شود.
فرماندار اندیمشک هم گفت: ۲ مخزن در امیرسیف و پایتخت گلزار با اعتبار ۷۰ میلیارد ریال احداث شده که با افتتاح آنها حجم آب شرب ۳۸ روستای بخش الوار سه برابر می شود
پیمان جهانگیری با اشاره به تلاش جدی برای رفع مشکلات آب شرب روستاها و شهرهای تابعه شهرستان اندیمشک گفت:در راستای بهبود وضعیت آب شرب در شهرهای حسینیه ، بیدروبه و چم گلک نیز طرح های مربوطه به سرعت در حال اجرا است که به زودی افتتاح می شوند.
به گفته جهانگیری طرح مطالعاتی توسط شرکت مشاور جهت اصلاح ۲۶کیلومتر شبکه فرسوده شهر بیدروبه و طرح مطالعاتی اصلاح شبکه در شهر حسینیه توسط شرکت پور آب نیز اجرا شده است.
فرماندار اندیمشک از سرعت بخشی به ساماندهی شبکه آبرسانی چم گلک خبر داد و افزود: اصلاح و ساماندهی شبکه آب شرب چم گلک مراحل پایانی را طی می کند و به زودی بهره برداری می شود.
وی گفت:پروژه آبرسانی دیلم دشت باریکاب نیز با اعتبار ۲۵ میلیارد ریال آغاز شده که از طریق ۲ چشمه و با ساخت چهار منبع با ظرفیت ۵۰ متر مکعب ، آب این منطقه تامین خواهد شد.  
فرماندار اندیمشک افزود:آبرسانی به روستای تله زرکه با حفر چاه ۲۵۰ متری با ۲ منبع ۱۰۰ و۲۰۰ متر مکعبی با اعتبار۱۶  میلیارد ریال تکمیل شده است.
وی حجم طرح های حوزه آبرسانی در اندیمشک را کم سابقه دانست و خاطرنشان کرد: با تحقق کامل این طرح ها در آینده نزدیک ، شاهد توسعه بسیار خوبی در زیرساخت های آبرسانی شهرستان اندیمشک خواهیم بود.

شهرستان اندیمشک در شمال خوزستان پنج شهر تابعه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha