۲۸ خرداد ۱۳۹۹، ۲۱:۳۴
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 83825216
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

کمیسیونر حقوق بشر خواستار مقابله با میراث برده‌داری و استعمار شد

تهران- ایرنا- کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد از کشورها خواست تا با میراث دوره برده‌داری و استعمار مقابله کرده و بابت «قرن‌ها خشونت و تبعیض» غرامت بدهند.

به گزارش چهارشنبه خبرگزاری فرانسه، «میشل باشلت» در شورای حقوق بشر در ژنو از کشورها خواست تا گذشته خود را بررسی کرده و به درک بهتری از مسأله تداوم «تبعیض سیستماتیک» برسند.
وی همچنین قتل «جورج فلوید» شهروند سیاهپوست آمریکایی توسط پلیس این کشور را «وحشیگری ناتمام» خواند و افزود: این نماد نژادپرستی سیستماتیک است.  
باشلت گفت: این مساله بیانگر استفاده افراطی مأمور اجرای قانون از زور نامتناسب علیه مردم آفریقایی‌تبار، رنگین‌پوستان، بومیان و اقلیت‌های قومی و نژادی در بسیاری از کشورهای دنیاست.
وی افزود: در پشت خشونت‌های نژادی امروز، نژادپرستی سیستماتیک و سیاست‌های تبعیض‌آمیز، ناکامی در مقابله با میراث دوره تجارت برده و استعمار قرار دارد.
باشلت تأکید کرد که کشورها لازم است «قرن‌ها خشونت و تبعیض را از طریق عذرخواهی رسمی، بیان واقعیت و پرداخت غرامت جبران کنند».
«شورای حقوق بشر» در ژنو «جلسه‌ای فوری» در مورد «نقض نژادی حقوق بشر، نژادپرستی سیستماتیک، خشونت پلیس و خشوت علیه اعتراضات مسالمت‌آمیز» برگزار کرده است.
این شورای ۴۷ عضوی به درخواست کشورهای آفریقایی و در پی قتل جورج فلوید توسط پلیس آمریکا تشکیل جلسه داده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha