آمریکا به ضعف‌های خود در زمینه حقوق بشر اعتراف کرد

تهران- ایرنا- سفیر آمریکا در سوئیس ضعف‌ها و نقص‌های کشورش در زمینه حقوق بشر را پذیرفت و مدعی شد که واشنگتن «متعهد است تا کمبودها از جمله در مورد تبعیض نژادی را رفع کند.»

به گزارش چهارشنبه آسوشیتدپرس، «اندرو برمبرگ» گفت: آمریکا به کمبودها در زمینه تبعیض نژادی و بی‌عدالتی ناشی از تبعیض که هنوز در جامعه ما ادامه دارد، اذعان می‌کند و متعهد به رفع آنهاست.
وی همچنین ادعا کرد که دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا قتل «جورج فلوید» شهروند سیاهپوست توسط پلیس را محکوم کرده و فرمانی اجرایی برای اصلاح ساختار پلیس امضا کرده است.
اظهارات برمبرگ در حالی است که «شورای حقوق بشر» در ژنو قرار است به درخواست کشورهای آفریقایی «جلسه‌ای فوری» در مورد «نقض نژادی حقوق بشر، نژادپرستی سیستماتیک، خشونت پلیس و خشوت علیه اعتراضات مسالمت‌آمیز» برگزار کند.
این شورا که شامل ۴۷ کشور بوده، قرار است پیش‌نویس قطعنامه‌ای را به رأی بگذارد که خواستار تشکیل یک کمیسیون برای تحقیق در مورد «نژادپرستی سیستماتیک» و آزار و اذیت «آفریقایی‌ها و مردم آفریقایی‌تبار» در آمریکا و کشورهای دیگر شده است.
این پیش‌نویس همچنین خواستار «اجرای عدالت در مورد ناقضان» حقوق بشر شده است.
حامیان این قطعنامه اعلام کرده‌اند که چنین اقداماتی در آمریکا یک امر رایج است و باید با اجرای تحقیقات گسترده، علیه آن وارد عمل شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha