۲۸ خرداد ۱۳۹۹، ۸:۰۲
کد خبر: 83824576
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۴۰۰ انشعاب خانه باغ در تنگستان بوشهر قطع شد

۲۸ خرداد ۱۳۹۹، ۸:۰۲
کد خبر: 83824576
 ۴۰۰ انشعاب خانه باغ در تنگستان بوشهر قطع شد

بوشهر- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: به‌منظور برطرف کردن مشکل آب روستاهای تنگستان، انشعاب آب ۴۰۰ خانه باغ در این شهرستان قطع شد.

عبدالحمید حمزه‌پور روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: همچنین در راستای تامین آب مورد نیاز مردم شهرستان تنگستان آب روستاهای گورک‌ها نیز تا شهر دلوار ساماندهی شده است.

وی اضافه کرد: پیگیری برای کنترل و ساماندهی انشعاب‌های  غیر مجاز و مصارف خارج از الگو و نامتعارف در روستای خائیز و بنیون و نوسازی خط انتقال آب از تاسیسات روستای انبارک تا جایینک به طول حدود ۱۵ کیلومتر در دست اقدام است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر بیان کرد: حدود پنج کیلومتر ازشبکه توزیع آب روستاهای ساحلی و حدود ۶۰۰ متر از خط انتقال آب روستاهای شهرستان تنگستان نیز نوسازی و اصلاح شده است.

حمزه پور ادامه داد: برای حل بحران آب روستای گورک سادات نیز یک دستگاه الکتروپمپ برای افزایش آب دهی و بهبود وضعیت هیدرولیکی خط انتقال آب روستاهای ساحلی تنگستان نصب و راه اندازی شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر یادآورشد: همچنین نصب کنتور بر روی آب ورودی و خروجی مخزن و افزودن سه دستگاه تانکر آبرسانی برای افزایش ظرفیت آبرسانی سیار به روستاهای نوار ساحلی تنگستان، نوسازی بخشی از خط انتقال آب در محدوده روستای دلارام و خط انتقال آب روستای خائیز  از جمله دیگر اقدام‌های انجام شده در راستای برطرف کردن مشکل کم آبی در شهرستان تنگستان است.

وی گفت: دِبی ورودی به مخزن ذخیره آب روستای رستمی از حدود ۳۰ لیتر در ثانیه به حدود ۴۰ لیتر در ثانیه افزایش یافت و اکنون هر ۴۸ ساعت یک بار آبرسانی به روستاهای زیر پوشش مجتمع آبرسانی رستمی انجام می‌شود و در حال برنامه ریزی برای توزیع آب به‌صورت یک روز در میان هستیم.

حمزه پور گفت: نصب یک دستگاه الکتروپمپ دور متغیر برای بهبود توزیع از مخزن ذخیره آب روستای رستمی در دست اقدام است و در این زمینه اسناد مناقصه نوسازی خط انتقال خائیز حدفاصل دلوار تا بندر رستمی به طول سه کیلومتر با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال تهیه شده است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر افزود: ساماندهی حوضچه‌های ورودی ۱۳ روستای تنگستان و در صورت نیاز تجمیع انشعاب‎های مبادی ورودی روستا با نصب کنتور و فشارسنج از دیگر کارهای صورت گرفته است.

حمزه‌پور گفت: مناقصه عملیات اجرایی شبکه توزیع آب روستای بندر رستمی با اعتبار افزون بر ۵۰ میلیارد ریال برگزار شد و همچنین اسناد و نقشه‌های اجرایی برای حل مشکلات آب روستاهای خورشهاب، کری، بوالخیر و بندر عامری با اعتبار بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال نیز تهیه شده است.

وی فراخوان برای انتخاب پیمانکار نوسازی اضطراری شبکه توزیع آب روستاهای ساحلی به‌طول تقریبی حدود ۲۰ کیلومتر و برگزاری مناقصه آن با مشارکت دهیاری‌های این روستاها با اعتباری افزون بر ۴۰ میلیارد ریال را از دیگر اقدام‌ها این شرکت در راستای برطرف کردن مشکل کم آبی در شهرستان تنگستان عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با اشاره به مطالعه طرح جامع آبرسانی به روستاهای نوار ساحلی تنگستان گفت: ایجاد ۲ دستگاه آب‌شیرین کن با ظرفیت ۱۲ هزار و ۵۰۰ متر مکعب در روستاهای باشی و محمد عامری برای تامین آب منطقه ساحلی تنگستان در دست اقدام است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha