۲۷ خرداد ۱۳۹۹،‏ ۱۹:۴۰
کد خبرنگار: 1795
کد خبر: 83824451
۰ نفر

برچسب‌ها

ارتقای مدیریتی مدارس البرز با جدیت دنبال می شود

کرج - ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش البرز گفت: ارتقای مدیریتی مدارس دراین استان با جدیت دنبال می شود زیرا تحول درکیفیت بخشی آموزش و پرورش باید ازکف مدارس که منشاء اثرگذاری هستند آغاز و با جدیت دنبال شود.

سالارقاسمی روزسه شنبه درنشست ویدئویی با مدیران مدارس دوره دوم متوسطه استان البرز بربسترشبکه شاد گفت: تمرکز ما باید روی مدیران مدارس باشد یعنی به آنان اختیار و آموزش بدهیم وهم کاربخواهیم وکمک کنیم.

وی با اشاره به اینکه مطالبه گری دائم ازمدیران مدارس درست نیست، اظهارداشت: همه زحمات مدارس را نباید روی دوش مدیر بیندازیم و کمک هم نکنیم. مدیران باید بازتاب وتاثیر تصمیمات خود برشرکای آموزش و پرورش را پیش بینی کنند.

قاسمی اضافه کرد: ارتقاء و استمرارآموزش های مجازی نیز ازدیکر محورهای مهمی است که در مدارس باید به آن پرداخته شود به همین دلیل برای پیگیری کارها امسال درکنار ۵ کمیته پروژه مهر، کمیته ای به نام ارتقاء و کیفیت بخشی آموزش های مجازی دراستان البرز تشکیل می شود.

وی توجه به مهارت های زندگی و بسته های مهارتی درقالب سند تحول بنیادین را از دیگررویکردهای آموزش و پرورش استان البرزعنوان کرد و افزود: حلقه گمشده ومفقود نظام تعلیم و تربیت ما این است که وزارتخانه، اداره کل و مدرسه هر کدام کار خودشان را می کنند وتا این پیوند وارتباط کمال گرایانه و رشد دهنده درآموزش و پرروش به وجود نیاید نمی توانیم تحول بنیادینی به وجود بیاوریم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرزدرادامه به موضوع افزایش حقوق فرهنگیان پرداخت وگفت: با وجود تنگناهای مالی، دولت افزایش حکم فرهنگیان را نسبت به سال ها و دولت های گذشته اجرایی کرد که قابل توجه است.

وی با اشاره به اینکه هنوز باتوجه به وظایف وماموریت های معلم تا نقطه مطلوب فاصله است ، اضافه کرد: باید دراین شرایط قدردان اقدام دولت و وزارت آموزش و پرورش باشیم.

قاسمی درخصوص بازگشایی مدارس برای سال تحصیلی جدید نیزخاطرنشان کرد: هنوزدقیقا مشخص نیست بازگشایی درسال جدید چگونه و درچه زمانی خواهد بود اما نکته ای که هست باید زندگی با کرونا را یاد بگیریم و رعایت کنیم که یکی از این مواردارتقا سواد رسانه ای و بهبود کیفیت آموزش های مجازی است.

وی یادآور شد: کرونا برای ما و جهان بود یک بیداری بود تا سنجشی از آمادگی نظام تعلیم و تربیت را داشته باشیم.

قاسمی یادآورشد: درارزیابی های وزارت آموزش و پرورش استان البرزجزو استان های موفق در خصوص بهره برداری از شبکه شاد بود که که زحمت اصلی این کار را مدیران مدارس کشیدند و قدردان زحمات آنان هستیم.

وی تاکید کرد: درحال تدوین رویکرد و شعارهای آموزش و پرورش البرزبرای سال تحصیلی جدیدهستیم و از مدیران مدارس درخواست می کنیم نظر مشورتی خود را دراین زمینه به استان ارائه دهند.

استان البرز ۵۰۰ هزار دانش آموز دارد که نیمی ازآن درمدارس متوسطه تحصیل می کند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =