ساختمان‌های خشتی و گلی به عنوان فضای آموزشی استفاده نشود

تهران- ایرنا- مرکز هماهنگی حوزه وزارتی آموزش و پرورش با صدور ابلاغیه به ادارات کل آموزش‌وپرورش بر عدم استفاده از مدارس خشتی و گلی تأکید کرد.

به گزارش روز سه شنبه مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، با توجه به برچیده شدن مدارس خشتی و گلی در سطح کشور و در راستای حفظ ایمنی دانش آموزان و جلوگیری از حوادث احتمالی برای ایجاد و اختصاص کد به مدارس جدید اقداماتی انجام می شود.

در این راستا باید از اجاره ساختمان‌های خشتی و گلی به‌عنوان فضاهای آموزشی اجتناب شود. همچنین مدارس خشتی و گلی در مالکیت آموزش‌وپرورش و بلااستفاده، با رعایت مقررات تخریب و در صورت نیاز و با استفاده از اعتبارات دولتی با ظرفیت‌های خیرین، بازسازی و به نحو بهینه استفاده و یا با وجود شرایط قانونی تبدیل به احسن شود.

از سوی دیگر باید از ورود دانش آموزان به ساختمان‌های خشتی و گلی موجود جلوگیری و از اختصاص کد واحد سازمانی به ساختمان‌های خشتی و گلی اجتناب شود.

همچنین درصورت نیاز به اجاره ساختمان‌ها به‌عنوان فضاهای آموزشی و پرورشی، علاوه بر رعایت مقررات مربوطه، الزاماً نظر فنی ادارات کل نوسازی، مدارس استان اخذ شود.

به گزارش ایرنا، برچیده مدارس خشت و گلی از مهر ماه سال ۹۷ کلید زده شد. سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس تصمیم گرفت جشن برچیده شدن مدارس خشت و گلی را در استان سیستان و بلوچستان که با ۱۷۴ مدرسه خشت و گلی بیشترین تعداد این نوع مدرسه را در کشور دارا بود، اسفند ماه سال ۹۸ برگزار کند که به دلیل شیوع کرونا و تعطیلی مدارس این جشن به تعویق افتاد. 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha