۲۶ خرداد ۱۳۹۹، ۱۵:۲۲
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 83822824
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ملخ‌ها، سازمان هوانوردی پاکستان را به حالت آماده باش درآوردند

اسلام‌آباد - ایرنا - همزمان با افزایش حمله ملخ‌های صحرایی در پاکستان که بیش از ۴۴ منطقه را درگیر خود کرده است، سازمان هوانوردی این کشور نیز از بیم هرگونه تهاجم ملخ‌ها و آسیب رسیدن به ناوگان هواپیمایی، طرح مقابله با ملخ را در فرودگاه‌های پاکستان به اجرا گذاشت.

به گزارش روز دوشنبه سامان مدیریت بحران ملی پاکستان، ۴۴ شهرستان در چهار ایالت این کشور درگیر حمله ملخ‌ها بوده و بیم آن می‌رود که یورش ملخ‌ها به فرودگاه‌ها باعث آسیب وارد شدن به هواپیماها هنگام پرواز و یا فرود شود. 

گفته می‌شود فرودگاه‌های بین المللی کویته در ایالت بلوچستان، فرودگاه لاهور در ایالت پنجاب و فرودگاه بین المللی کراچی در ایالت سِند در خطر مواجه شدن با هجوم ملخ‌ها قرار دارند و برای مقابله با هرگونه وضعیت غیرمنتظره، سازمان هوانوردی پاکستان سم پاشی را در این فرودگاه‌ها آغاز کرده است. 

دولت ایالت پنجاب که بعد از ایالت بلوچستان با بیشترین میزان هجوم ملخ‌ها روبرو است، اخیراً در گزارشی که به دیوان عالی پاکستان ارائه کرد، گفت: تهدید ملخ‌ها هر روز بیشتر شده و کل کشور را فراگرفته است. 

منابع خبری پاکستان گزارش دادند: مقامات این کشور معتقدند که هرگونه گسترش تهاجم ملخ‌ها به فرودگاه و مناطق اطراف آن خسارت بزرگی به هواپیماها وارد می‌کند و با توجه به تهدید مضاعف آن در جنوب پاکستان، فرآیند سم پاشی در باند فرودگاه، ساختمان‌ها و پارکینگ‌های نزدیک به باند و داخل فرودگاه به صورت روزانه اجرا می‌شود. 

برخی گزارش‌ها حاکی از افزایش تعداد پرواز پرندگان بزرگ در اطراف فرودگاه‌ها به دلیل حضور ملخ‌ها است که می‌تواند منجر به حوادث و خسارت شود. سازمان هوانوردی پاکستان اقدامات لازم را نیز برای حفاظت هواپیماها در برابر ملخ‌ها و افزایش پرندگان به کار گرفته است. 

گزارش روزهای اخیر رسانه‌های پاکستانی حاکی از هجوم بی‌سابقه ملخ‌ها به مزارع کشاورزی در مناطق مختلف ایالت بلوچستان در جنوب غرب و ایالت سِند در جنوب این کشور است و به تعبیر آنان ملخ‌ها، آسایش کشاورزان و مسئولان را سلب کرده اند. 

سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) پیش بینی کرد: هجوم ملخ صحرایی به زمین‌های کشاورزی پاکستان در فصل تابستان ۴۶۰ میلیارد روپیه و در فصل زمستان ۳۵۰ میلیارد روپیه خسارت وارد می‌کند. 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha