۲۶ خرداد ۱۳۹۹، ۱۰:۲۷
کد خبرنگار: 1165
کد خبر: 83821925
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیمه‌شدگان سلامت درخواست خود را در سامانه ۱۶۶۶ ثبت کنند

ارومیه- ایرنا- مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه سامانه تلفنی ۱۶۶۶ به منظور رعایت حقوق شهروندی در این استان فعال است، گفت: بیمه شدگان با شماره‌گیری "ستاره ۱۶۶۶ مربع" درخواست خود را ثبت و از اعتبار دفترچه بیمه خود مطلع شوند.

نادر نانبخش روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این سامانه یکپارچه راهی برای پاسخگویی بهتر به شهروندان در خصوص مسائل مرتبط با بیمه سلامت بوده و به طور میانگین هفته‌ای چندین تماس برای رسیدگی به این استان متصل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بیشتر مسائل توسط اپراتور مسوول در تهران حل و فصل می‌شود، اضافه کرد: اگر مساله حل نشد، در این صورت تلفن به کارشناس استانی متصل می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی بیان کرد: این سامانه در خصوص ثبت و پیگیری کاربران طراحی و پیاده‌سازی شده است که از این طریق کاربران تمامی درخواست‌های خود را برای رسیدگی به بیمه سلامت ارسال می‌کنند و کارشناسان نیز در اسرع وقت درخواست‌ها را بررسی کرده و پاسخ می‌دهند.

نانبخش با اشاره به اینکه احترام به حقوق شهروندی از ویژگی‌های یک سازمان پاسخگو است، ادامه داد: رعایت حقوق شهروندی در حوزه سلامت از جمله اهداف راه‌اندازی و فعالیت این سامانه ارتباط مردمی به شمار می‌رود.

وی بیان کرد: سامانه ۱۶۶۶ در بحث مشتری‌مداری می‌تواند همراه مناسبی برای سازمان بیمه سلامت در جهت پاسخگویی به مردم باشد و مردم می‌توانند به صورت ۲۴ ساعته سوال‌ها و پیشنهادهای خود در خصوص بیمه سلامت را از طریق این سامانه مطرح کنند.

نانبخش گفت: دریافت نظرهای مردمی در حوزه سلامت و شنیدن انتقادهای آنان از طریق این سامانه می‌تواند بخشی از مشکلات را برطرف کند.

بیمه سلامت از سال ۱۳۹۳ با اجرای طرح تحول نظام سلامت و تجمیع چند بیمه به ویژه بیمه خدمات درمانی و اقشار مختلف در کشور ایجاد شد و در حال حاضر در کنار بیمه تامین اجتماعی بیشترین سهم را در بازار بیمه‌ای کشور دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha