۲۵ خرداد ۱۳۹۹، ۲۱:۱۲
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 83821876
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یمن از سازمان ملل انتقاد کرد

۲۵ خرداد ۱۳۹۹، ۲۱:۱۲
کد خبر: 83821876
یمن از سازمان ملل انتقاد کرد

تهران- ایرنا- عضو کمیته هماهنگی آرایش مجدد نیروهای بین‌المللی در استان الحدیده یمن روز یکشنبه از سازمان ملل متحد و شورای امنیت به دلیل تداوم حملات ائتلاف سعودی به الحدیده با وجود توافق آتش‌بس در این شهر انتقاد کرد.

به گزارش المسیره یمن، سرلشکر «محمد القادری» اظهار کرد: سازمان ملل متحد و شورای امنیت به مسؤولیت خود در قبال جنگ بی‌وقفه‌ای که علیه شهر الحدیده در جریان است، عمل نمی‌کنند.

وی بیان کرد: در نامه‌ای به نمایندگی سازمان ملل متحد، خواهان مقابله با اقدامات خودسرانه نیروی دریایی ائتلاف سعودی علیه کشتی‌های حامل سوخت و غذا شدیم.

این مقام دولت صنعا افزود: سازمان ملل متحد در عین حال که نسبت به خطرهای کرونا برای یمن هشدار می‌دهد؛ اما در مقابل، چیزی در اختیار مردم یمن قرار نمی‌دهد.

القادری اضافه کرد: مدعیان حقوق بشر به درد و رنج ملت یمن اعتنا نکرده و فقط به بیانیه‌های پوچ اکتفا می‌کنند. نیروهای متجاوز می‌خواهند توافق سوئد را نابود کنند.

وی گفت: تداوم فعالیت بیمارستان‌ها و آینده وضع خدمات‌رسانی در یمن و به خصوص در الحدیده، بستگی به سوخت‌هایی دارد که در کشتی‌ها توسط ائتلاف سعودی توقیف شده است.

عضو کمیته هماهنگی آرایش مجدد نیروهای بین‌المللی در استان الحدیده تأکید کرد: با طرف دیگر (دولت مستعفی یمن) درباره گشودن گذرگاه‌های انسانی توافق انجام شده است و ما گذرگاه انسانی را در شهر حیس باز کردیم؛ اما هیأت سازمان ملل به دلیل ممانعت ائتلاف سعودی، اجازه ورود به شهر محاصره شده الدریهمی را ندارد.

دولت مستعفی یمن و جنبش انصارالله در مذاکرات صلحی که ۲۲ آذر ۹۷ در استکهلم پایتخت سوئد انجام شد، به توافق‌هایی درباره استان‌های ساحلی الحدیده و تعز از جمله اجرایی شدن آتش‌بس در الحدیده دست یافتند؛ اما این توافق‌ها با توجه به اختلاف‌های دوطرف بر سر جزئیات آن، اجرا نشده است.

محاصره و تداوم درگیری، موجب شده بیشتر یمنی‌ها محتاج کمک‌های انسانی باشند.

میلیون‌ها یمنی در آستانه قحطی قرار دارند و طبق اعلام سازمان ملل، یمن بدترین بحران‌ انسانی در جهان را تجربه می‌کند.

با وجود تلاش‌های انصارالله یمن برای برقراری صلح اما ائتلاف سعودی همچنان اصرار دارد به حملات خود و نیز محاصره این کشور ادامه دهد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha