۲۳ خرداد ۱۳۹۹، ۱۰:۰۲
کد خبرنگار: 1498
کد خبر: 83817291
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افزایش پروازها میان چین و کشورهای دیگر

۲۳ خرداد ۱۳۹۹، ۱۰:۰۲
کد خبر: 83817291
افزایش پروازها میان چین و کشورهای دیگر

پکن- ایرنا- سخنگوی رسانه ای سازمان هواپیمایی ملی چین اظهار امیدواری کرد با بهبود اوضاع پس از شیوع کرونا، پروازها بین چین و کشورهای دیگر در روزهای آینده افزایش یابد.

به گزارش ایرنا "شیونگ جیه" روز جمعه در یک کنفرانس خبری در پکن افزود: در حال حاضر مشاوران سازمان هواپیمایی چین در حال مشورت با کشورهای دیگر درباره از سرگیری پروازها هستند و انتظار می رود با توجه به کارهای انجام شده، پروازها بین چین و کشورهای دیگر در روزهای آینده افزایش یابد.

او گفت: در گام بعدی در صورت تضمین کنترل و پیشگیری از ویروس کرونا، تعداد پروازهای بین المللی افزایش می یابد تا درخواست بازگشت دانشجویان و مهاجران چینی مقیم کشورهای دیگر را پاسخ دهیم و نیز برای احیای تولید، تعمیق همکاری، تضمین ثبات زنجیره صنعتی و عرضه فعالانه تلاش کنیم.

اظهارات این مقام چینی در حالی است که سازمان هواپیمایی این کشور هفته گذشته با صدور بیانیه ای اعلام کرد ۹۵ شرکت هواپیمایی خارجی که خدمات آنها در چین به حالت تعلیق در آمده است می توانند برای از سرگیری پروازها درخواست دهند.

این سازمان تخمین داده بود شمار پروازهای خارجی به چین با اعمال تدابیر جدید از ۵۰ پرواز در هفته به ۱۵۰ پرواز و شمار مسافران نیز به حدود چهار هزار و ۷۰۰ نفر در هفته افزایش یابد.

بر اساس این گزارش،  شرکت های هواپیمایی خارجی که در حال حاضر قادر به پرواز به چین نیستند می توانند یک شهر را به عنوان مقصد پروازی در این کشور انتخاب کنند تا از ۸ ژوئن (۱۹ خرداد) برای از سرگیری پروازهای بین المللی برنامه ریزی شود.

سازمان هواپیمایی چین همچنین اعلام کرد اگر به مدت سه هفته متوالی در پرواز یک شرکت خارجی هیچ مسافر مبتلا به کرونا گزارش نشود به آن ایرلاین اجازه خواهد داد شمار پروازهای خود را به دو پرواز در هفته افزایش دهد.

بر اساس این مقررات جدید، اما اگر پنج مسافر یا بیشتر در یک پرواز به کرونا مبتلا باشند شرکت هواپیمایی چین، آن خط هوایی را برای یک هفته از پرواز به چین محروم می کند و اگر این رقم به ۱۰ نفر یا بالاتر افزایش یابد آن خط هوایی به مدت چهار هفته حق انجام هیچ پروازی را ندارد.

پیش از این چین به هشت کشور شامل ژاپن، کره جنوبی، سنگاپور، آلمان، انگلستان، فرانسه، ایتالیا و سوئیس اجازه داده بود از ۱۹ خرداد هر هفته یک پرواز به چین انجام دهند.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha