۲۱ خرداد ۱۳۹۹، ۱۵:۳۵
کد خبرنگار: 1811
کد خبر: 83817260
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افزایش صادرات و کاهش واردات از گمرک سیرجان

۲۱ خرداد ۱۳۹۹، ۱۵:۳۵
کد خبر: 83817260
 افزایش صادرات و کاهش واردات از گمرک سیرجان

کرمان - ایرنا - به گفته رئیس گمرک منطقه ویژه اقتصادی سیرجان میزان صادرات سال ۱۳۹۸ این گمرک با وزن ۲۷ هزار تن و ارزش ۱۸۰ میلیون ریال نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن نظر وزنی ۱۱۶ درصد و به لحاظ ارزشی ۱۳۳ در صد رشد داشته است.

مهدی محتشم روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا  افزود: عمده محصولات صادراتی این منطقه پسته و مغز پسته، آهن اسفجی، کنسانتره کرومیت، انواع کامپاند، قند خرد شده، داروهای دامی، انواع خشکبار بوده که به کشورهای چین، ترکیه، روسیه، ایتالیا، هند، عراق و امارات متحده عربی صادر شده است.

رئیس گمرک سیرجان میزان واردات در سال ۹۸ گمرک منطقه ویژه اقتصادی سیرجان نسبت به سال قبل از آن با روند کاهشی عنوان کرد و گفت : وزن واردات ما ۱۸ هزارتن و به ارزش ۱۱۵ میلیون دلار بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۳۹۷ به لحاظ وزنی ۲۳ در صد کاهش و از نظر ارزشی ۶۰ درصد کاهش نشان می دهد.

به گفته محتشم عمده کالاهای وارداتی به گمرک این منطقه دستگاه ها و ماشین آلات خطوط تولید، شکر خام، ماشین آلات راهسازی و معدنی، مواد اولیه کارخانجات تولیدی، لاستیک های معدنی و صنعتی و از کشورهای چین، کره جنوبی، اسپانیا، امارات متحده عربی، آلمان بوده است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha