۲۱ خرداد ۱۳۹۹، ۹:۲۲
کد خبر: 83816575
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

معاون استاندار فارس: زلزله بیرم تلفات جانی نداشت

۲۱ خرداد ۱۳۹۹، ۹:۲۲
کد خبر: 83816575
معاون استاندار فارس: زلزله بیرم تلفات جانی نداشت

شیراز-ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار فارس گفت: زلزله سه شنبه شب (بیستم خرداد ۹۹) بیرم لارستان تلفات جانی نداشت و تنها دیوار برخی خانه‌های روستایی ترک‌های مختصر برداشت.

محمود رضایی کوچی چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شب گذشته در منطقه در ۲ مقطع در منطقه بیرم شدت زلزله بالا بود که یکی از زلزله ها ۵.۱ ریشتر و دیگری ۵.۷ ریشتر شدت داشت.
وی ادامه داد: به محض اطلاع از وقوع زلزله تیم‌های ارزیاب و تیم هایی که برای بحث مدیریت بحران پیش بینی شده بودند در منطقه حضور پیدا کردند.
معاون استاندار فارس گفت: همچنین تیم‌های امداد و نجات به چندین روستا از منطقه که کانون زلزله بودند مراجعه کردند که خوشبختانه بر اساس ارزیابی های صورت گرفته زلزله شب گذشته تلفات جانی نداشته است.
رضایی افزود: تنها در برخی از روستاها به خصوص روستای خلیلی ساختمان‌هایی که از قدمت بنا برخوردار بودند دچار ترکیدگی مختصری بر روی دیوار شدند.
وی ادامه داد: هلال احمر برای اسکان موقت خانواده ها در نقاط روستایی چادر در اختیار آنان قرار داده است و تیم‌های امداد و نجات کماکان در منطقه حضور دارند و تاکنون مشکلی نیز گزارش نشده است.
معاون استاندار فارس گفت: ستاد مدیریت بحران در لحظات نخست وقوع این حادثه در منطقه تشکیل شد.
رضایی افزود: تیم های امدادی و کمک‌های مورد نیاز نیز در منطقه وجود دارد و مشکلی گزارش نشده است.
وی ادامه داد: تیم های امداد و نجات و ستاد مدیریت بحران استان از آمادگی کامل برخوردار است.
بنا بر گزارش مرکز لرزه نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران تاکنون چندین زمین لرزه با فاصله زمانی اندک بخش بیرم از توابع شهرستان لارستان در استان فارس را لرزانده است.
نخستین زمین‌لرزه به بزرگی ۵.۱ ریشتر ساعت ۲۰ و ۳۸ دقیقه دیشب و پس از آن در  ساعت ۲۱ و ۴۸ دقیقه زمین‌لرزه دیگری با قدرت ۵.۷ ریشتر در همین منطقه روی داد.
همچنین زلزله ای با قدرت چهارریشتر در ساعت ۲۲ و ۱۳دقیقه در عمق ۱۰ کیلومتری زمین و در خنج لارستان اتفاق افتاد و پس از آن نیز در ساعت ۲۲ و ۵۳ دقیقه زلزله دیگری با قدرت سه ریشتر بیرم را برای بار دیگر لرزاند.
مرکز لرزه نگاری کشوری همچنین پس‌لرزه ۳.۲ ریشتری بیرم را در ساعت ۲۳ و ۳۸ دقیقه شامگاه سه‌شنبه ثبت کرد.
ساعت ۲۳ و ۴۳ دقیقه نیز محمله در جنوب فارس در زمین‌لرزه‌ای به قدرت ۳.۲ ریشتر لرزید.
همچنین زمین لرزه‌ای به بزرگی ۴ ریشتر ساعت ۸ و ۳۲ دقیقه و ۲۷ ثانیه در مقیاس امواج درونی صبح چهارشنبه ۲۱ خرداد ماه حوالی بیرم در استان فارس را لرزاند.
بخش بیرم با جمعیتی حدود ۱۵ هزار نفر در فاصله ۱۴۰ کیلومتری لارستان فارس واقع شده است. شهرستان لارستان به مرکزیت لار در فاصله ۳۷۸ کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha