۲۰ خرداد ۱۳۹۹، ۱۸:۵۵
کد خبر: 83816008
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 رونق شهرک صنعتی پیشوا منوط به خروج از محدودیت شعاع ۱۲۰ کیلومتری است

تهران- ایرنا- فرماندار شهرستان پیشوا گفت: خروج از محدودیت شعاع ۱۲۰ کیلومتری استقرار صنایع در شهرک صنعتی پیشوا باعث رونق این منطقه اقتصادی شده و ضمن رونق تولید، برای جوانان جویای کار، شغل پایدار ایجاد می‌کند.

حسین عباسی روز سه‌شنبه در آئین معارفه معاون جدید برنامه ریزی و اداری مالی فرمانداری پیشوا گفت: هرچند که پیشوا با بیش از یک هزار و ۴۰۰ هکتار گلخانه تولید سبزی و صیفی و گل شاخه بریده، قطب تولید محصولات گلخانه‌ای استان تهران محسوب می‌شود ولی در حوزه صنعت، این شهرستان به فعالیت و برنامه‌ریزی دقیق‌تری برای رشد نیاز دارد.
وی افزود: در سال‌های گذشته، شهرک صنعتی پیشوا با ظرفیت‌های مناسب از جمله تأمین زیرساخت‌های مناسب آب، برق و گاز، نزدیکی به محور قم- گرمسار و جاده ترانزیت امام رضا(ع) ایجاد شد ولی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، رغبتی برای استقرار در این شهرک صنعتی از خود نشان نمی‌دهند.
وی اظهار کرد: سرمایه گذاران همواره سهل الوصول‌ترین شهرک‌ها را برای استقرار انتخاب می‌کنند بنابراین لازم است تا  مشوق‌هایی را برای سرمایه گذاری در پیشوا در نظر گرفته شود که مهمترین آن، خروج این شهرک از محدودیت شعاع ۱۲۰ کیلومتری پایتخت است.
عباسی تصریح کرد: از ابتدای امسال تا کنون و با تلاش‌های صورت گرفته، قرارداد استقرار ۱۴ شرکت سرمایه‌گذار در شهرک صنعتی پیشوا منعقد شده که فعالیت‌های مربوط به استقرار صنایع تولیدی توسط آنان در حال انجام است.
وی با اشاره به این که برنامه‌ریزی اقتصادی، پیشران و محرک توسعه شهرستان پیشوا است اظهار کرد:مسئولان اقتصادی شهرستان موظفند در برنامه‌ریزی خود، سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مد نظر رهبر معظم انقلاب را مد نظر داشته باشند چرا که با راهبری اقتصاد مقاومتی است که عقب‌ماندگی‌ها جبران می‌شود.


وی با اشاره به این که تغییرات مدیریتی پتانسیل‌های جدیدی به مجموعه‌های اداری تزریق می‌کند افزود: مسئولیت یک موهبت و امانت الهی است که به افراد سپرده می‌شود تا گره‌ای از مشکلات مردم برطرف شود، پذیرش مسئولیت در پیشوا که مردم آن از پیشتازان نهضت انقلاب اسلامی هستند، وظیفه مسئولان را در خدمت‌رسانی به مردم سنگین‌تر می‌کند.
در این مراسم حسین کردستانی به عنوان معاون جدید برنامه‌ریزی فرمانداری پیشوا معرفی و از تلاش‌های فرهاد فیروزنیا قدردانی شد.
بر اساس قانون، صنایع آلاینده نباید در شعاع ۱۲۰ کیلومتری تهران مستقر و فعالیت کنند.
پیشوا با بیش از ۸۵ هزار نفر جمعیت در ۴۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha