۲۰ خرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۵۰
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 83815288
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سازنده فشنگ غیر مجاز اسلحه‌های شکاری در قروه دستگیر شد

سنندج - ایرنا - رییس اداره حفاظت محیط زیست قروه از دستیگری سازنده فشنگ‌های غیرمجاز اسلحه‌های شکاری در این شهرستان خبر داد و گفت: با اخذ حکم قضایی و تفتیش از منزل این شکارچی، ادوات ساختن فشنگ‌های غیر مجاز برای اسلحه‌های شکاری را کشف و ضبط شد.

توفیق زارعی روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست قروه با رصدهای مستمر بطور نامحسوس و همیاری دوستداران محیط زیست، با اخذ حکم قضایی و تفتیش از منزل این شکارچی، موفق شدند ادوات ساختن فشنگ های غیر مجاز برای اسلحه های شکاری را کشف و ضبط کنند.

وی اضافه کرد: این شکارچی قهار چند بار اقدام به شکار و فرار از دست محیط بانان کرده بود که با شناسایی و پیگیری های مستمر و همچنین رصد حرکات این فرد خاطی، با مسجل شدن اقدامات غیر قانونی در شکار حیات وحش منطقه، با همکاری نیروهای امنیتی و اخذ حکم قضایی دستگیر شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست قروه افزود: در تفتیش از منزل این متخلف یک اسلحه غیر مجاز و بدون مجوز، ۱۲ عدد فشنگ، چاشنی و ابزار و ادوات ساخت فشنگ برای اسلحه‌های شکاری به صورت غیر مجازو غیر قانونی، ۲۹ عدد پوکه فشنگ، قنداق چوبی اسلحه های شکاری و ساچمه ساخت گلوله ساچمه زنی کشف و توقیف شد.

کشف گوشت شکار کل و بز وحشی از این شکارچی بی رحم

وی یادآور شد: در فصل بهار که فصل زادآوری و زاد و ولد جانداران است، در منزل این شکارچی بی رحم گوشت شکار کل و بز وحشی و گوشت ماهی کپور صید شده نیز یافت شد که خشم دوستداران محیط زیست منطقه را برانگیخت.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قروه افزود: علاوه بر ادوات مذکور  چهار عدد قلاب لنسر ماهیگیری، قفس فلزی نگهداری پرنده، تور ماهیگیری سدی به طول ۵۰ متر و دوربین شکاری کشف شد.

زارعی اظهار داشت: با پیگیری و صورتجلسه توسط واحد حقوقی این اداره و به استناد مواد ۱۲ و ۱۴ قانون شکار و صید، این شکارچی سودجو و شکارکش به مراجع قضایی معرفی شد و به دلیل تکرار تخلفات علاوه بر مجازات عمومی و کیفری، به تشخیص مراجع قضایی مجازات دیگری شامل این فرد مخرب محیط زیستی خواهد شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha