ساختار جدید آبفا در قم موجب تسریع طرح‌ها شد

قم - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب قم گفت: ساختار جدید آبفای استان که در چارچوب یکپارچه شدن آب و فاضلاب شهری و روستایی صورت گرفت،‌ موجب افزایش سرعت اجرای طرح‌ها در این بخش شده است.

علی جان صادق پور روز دوشنبه در آیین بهره‌برداری از طرح ارتقای تصفیه‌خانه فاضلاب شماره ۲ شهر قم بیان کرد: با تلاش صورت گرفته نه‌تنها این یکپارچه‌سازی باعث توقف طرح‌ها نشد بلکه موجب شد کارها با نگاهی جامع و سرعت بالاتر دنبال ‌شود.

وی افزود: در مدت کمتر از یک ماه ساختار جدید شرکت آب و فاضلاب استان تشکیل و احکام کارگزینی و پست سازمانی کارکنان صادر شد.

وی ادامه داد: با یکپارچه‌سازی شرکت آب و فاضلاب استان، طرح‌های آبفا در بخش شهری و روستایی باقدرت بیشتری پیگیری‌ می‌شود و این رویکرد در بالا رفتن کیفیت خدمت‌رسانی به مردم، نقش موثری دارد.

صادق پور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بهره‌برداری از طرح توسعه تصفیه‌خانه شماره ۲ قم گفت: این طرح ازجمله پروژه‌های اقتصادی مقاومتی استان است که تاثیر مثبتی بر ارتقای خدمت‌رسانی به شهروندان در حوزه جمع‌آوری فاضلاب و تصفیه آن دارد.

وی بیان کرد: تلاش می‌کنیم سطح دسترسی شهروندان به شبکه جمع‌آوری فاضلاب را در شهر قم افزایش دهیم و بر همین اساس این شبکه به‌طور مستمر در حال وسیع شدن و همچنین نوسازی است.

وی ادامه داد: پساب خارج‌شده از تصفیه‌خانه‌های شهر قم قابلیت استفاده در بخش‌هایی همچون صنعت را دارد و می‌توان از این ظرفیت برای تامین پایدار آب موردنیاز واحدهای صنعتی استفاده کرد.

طرح توسعه،‌ بازسازی و ارتقای تصفیه‌خانه فاضلاب شماره ۲ قم، امروز با حضور مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور،‌ استاندار قم و شماری از مسئولان استان به بهره‌برداری رسید. این طرح باهدف دفع اصولی و بهداشتی فاضلاب شهری و ارتقا کیفیت پساب خروجی با هزینه‌ای بالغ‌بر ۲۰۰ میلیارد ریال انجام شد.

با بهره‌برداری از این طرح،‌ ۲۵۰ هزار تن از مردم شهر قم از خدمات آن بهره‌مند خواهد شد. این طرح ظرفیت تصفیه ۵۰ هزار مترمکعب فاضلاب در هر شبانه‌روز را دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha