۱۹ خرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۱۳
کد خبرنگار: 1028
کد خبر: 83813950
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک مازندران در منگنه بی‌پولی

ساری - ایرنا - مدیرکل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک مازندران گفت که به دلیل مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم و کاهش بودجه عمرانی ، در حال حاضر این شرکت ۱۱۰ میلیارد ریال بابت انجام خدمات مشاوره‌ای طرح‌های عمرانی دستگاه‌های اجرایی استان طلب دارد که حتی برای پرداخت حقوق کارکنان نیز با مشکل مواجه شده است.

علی کریمی بنائی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اظهار این که شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک یک شرکت صد در صد دولتی اما هیچ گونه اعتبار و ردیف بودجه هزینه ای از دولت دریافت نمی کند، افزود: این مقدار طلبکاری مربوط به ۲ سال اخیر شرکت بابت قرارداد خدمات مشاوره ای آزمایشگاهی یکهزار طرح عمرانی بزرگ و کوچک دستگاههای اجرایی استان است.
وی با بیان این که در حال حاضر ۳۰ واحد آزمایشگاهی این شرکت در طرح های عمرانی مهم آب منطقه ای و راه و شهر سازی استان مستقر هستند ، ادامه داد : تمامی هزینه های شرکت از محل دریافت حق الزحمه خدمات مشاوره ای تامین می شود.

کریمی بنایی با ذکر این نکته که طبق قانون شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک نمی تواند از فروش اسناد خزانه دولت نیز استفاده کند، گفت : تنها راه تداوم خدمات این شرکت پرداخت بدهی دستگاه های اجرایی است.

وی توضیح داد : شاید مجموعه مشکلات سبب کندی روند ساخت و سازها و بوژه اجرای طرح های عمرانی دستگاه های اجرایی استان شده است ، اما شرکت ما خدمات مشاوره ای را در حوزه آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک طبق ضوابط و مقررات انجام می دهد.

کریمی از مدیران و مسئولان دستگاه های اجرایی استان خواست تا پرداخت مطالبات این شرکت را در اولویت قرار دهند تا بتواند از محل درآمد و هزینه خود خدمات مورد نیاز را به درستی ارائه بدهد.

وی تعداد کارکنان شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان مازندران را ۸۰ نفر عمدتا با مدرک کارشناسی معرفی کرد و گفت : این شرکت دارای امکانات و تجهیزات پیشرفته ای در زمینه حفاری و مهندسی خاک است.

پیش از این معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران نیز در پی درخواست شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک مبنی بر مشکلات نقدینگی این شرکت ، طی نامه ای از همه دستگاه های اجرایی استان خواسته بود تا طبق قانون بودجه سال ۹۹ کل کشور و به منظور حفظ و نگهداری منابع انسانی شاعل در شرکت های مهندسین مشاور مرتبط با طرح های تملک دارایی های سرمایه ای ،  پرداخت های مربوط به این شرکت را در اولویت قرار بدهند.

بر اساس آمارهای رسمی در حال حاضر حدود پنج هزار پروژه عمرانی نیمه تمام در استان وجود دارد که برخی از آنها بیش از یک دهه قدمت دارند.

برای بهره برداری از پروژه های عمرانی نیمه تمام مازندران حدود ۵۱ هزار میلیارد ریال سرمایه لازم است. برخی از این طرح ها به دلیل توقف و عدم توجه در گذشته با افزایش هزینه رو به رو شدند که بعضا تا چندین برابر پیش بینی اولیه نیز می باشد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha