۱۸ خرداد ۱۳۹۹، ۱۸:۲۲
کد خبر: 83813590
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

کرونا تقاضای نام نویسی در مدارس دولتی ساوه را افزایش داد

ساوه - ایرنا - مدیر آموزش و پرورش ساوه از ریزش دانش آموزان در مدارس غیرانتفاعی به دلیل شرایط اقتصادی متاثر از کرونا خبر داد و افزود: این موضوع سبب افزایش درخواست اولیا برای نام نویسی فرزندان شان در مدارس دولتی شده که می تواند به چالش بزرگی برای سیستم آموزشی این شهرستان تبدیل شود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ساوه نیز گفت: با وجود تلاش‌های دولت و مشارکت خیرین مدرسه ساز برای تامین فضای آموزشی ساوه، اما این شهرستان همچنان با کمبود فضای آموزشی و معلم روبروست.
«ابراهیم فراشیانی» روز یکشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش این شهرستان اظهار کرد: بر اساس آمار سامانه ستاد آموزش و پرورش در سال تحصیلی جاری ۵۲ هزار و ۳۰۵ دانش‌آموز بدون احتساب آمار پیش‌دبستانی ها در سطح مدارس شهرستان ساوه مشغول به تحصیل هستند و مهمترین مشکلات پیش رو برای سال تحصیلی آینده نیز کمبود فضا و نیرو آموزشی است که با وجود تلاش های دولت و اهتمام خیران همچنان کاستی هایی در این زمینه ها وجود دارد.
وی گفت: در مقایسه با سال تحصیلی گذشته و به دلیل ماهیت صنعتی و مهاجرپذیری ساوه، یک هزار و ۳۹۴ دانش آموز جدید به آمار این شهرستان افزوده شد که باید برای تامین زیرساخت های مورد نیاز در حوزه آموزشی تلاش کنیم.

فراشیانی گفت: کمبود فضا و نیروی آموزشی سبب تحقق نیافتن برخی از اهداف سند تحول بنیادین در مقطع ابتدایی شده است ضمن اینکه مناطق حاشیه نیز با تراکم بالای دانش‌آموزی مواجه است به گونه ای که در یک مدرسه ۵۰۰ دانش‌آموز در ۱۳ کلاس درس تحصیل می‌کنند و در برخی از کلاس ها نیز تا ۴۰ دانش آموز تراکم وجود دارد.

وی افزود: در مقطع متوسطه اول افزون بر ۴۰۰ دانش آموز افزایش یافته است و در اکثر مدارس مقطع متوسطه اول نیز میزان دانش آموزان در هر مدارس بیشتر از میانگین کشوری است و دلیل آن افزایش نیافتن سرانه فضای آموزشی است.

فراشیانی اظهار داشت: سیاست آموزش و پرورش بر این است که ۶۰ درصد دانش آموزان در رشته های فنی و مهارت محور هدایت و مابقی در رشته‌های نظری مشغول به تحصیل شوند که در مقطع متوسطه دوم پسرانه شرایط خوب است اما در مدارس دخترانه از معیار آموزش و پرورش کمی انحراف دارد به طوری که ۳۷ درصد در هنرستان و مابقی در مدارس نظری تحصیل می‌کنند که دلیل آن کمبود امکانات و زیرساخت‌های آموزشی است.
وی بر تامین اعتبارات لازم و فضای آموزشی برای ساخت مدارس با همکاری خیرین تاکید کرد و افزود: امیدواریم با تکمیل چند طرح آموزشی تا آغاز سال تحصیلی جدید بخشی از کمبود فضای آموزشی شهرستان برطرف شود.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان ساوه در خصوص کمبود نیروی انسانی و معلم اظهار کرد: هم اکنون ۸۵۶ کلاس درس برای مقطع ابتدایی در نقاط شهری و روستایی مورد نیاز است که ۴۷۸ نیروی انسانی معلم برای آن موجود است و با احتساب جمعیت دانش آموزی ۴۰۳ معلم ابتدایی کمبود وجود دارد. همچنین تعداد ۲۹۳ معلم در مقطع متوسطه اول، ۱۹۴ مقطع متوسطه دوم و ۱۹۱ معلم در هنرستان  کمبود وجود دارد.
وی عنوان کرد: بدون احتساب نیروهای حق‌التدریس، در تمام مقاطع تحصیلی شهرستان با کمبود یک هزار و ۸۱ نیروی آموزشی در تمامی مقاطع تحصیلی مواجه هستیم که لازم است در این خصووص چاره اندیشی شود.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha