۱۸ خرداد ۱۳۹۹، ۱۰:۳۱
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 83812795
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شکارچی متخلف قبل از شکار در منطقه حفاظت شده قروه دستگیر شد

سنندج - ایرنا -  رییس اداره محیط زیست شهرستان قروه گفت: هوشیاری و حضور به موقع محیط بانان منجر به دستگیری یک شکارچی قبل از شکار در منطقه حفاظت شده بدر و پریشان دستگیر شد.

توفیق زارعی  روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ماموران یگان حفاظت با شنیدن صدای شلیک گلوله در منطقه حفاظت شد، به سرعت به منطقه اعزام شدند و در اقدامی به موقع و با هوشیاری محیط بانان، فرد خاطی را شناسایی و قبل از تعدی به جان هر گونه جانداری در منطقه دستگیر شد.

وی اضافه کرد: این شکارچی در دامنه کوه پریشان از منطقه حفاظت شده شهرستان قروه کمین کرده بود تا در موقعی غیر معقول، اقدام به شکار کند.

رییس اداره محیط زیست قروه با اشاره به اینکه طبق ماده ۱۵ قانون شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص شروع به شکار افراد متخلف دستگیر شد، افزود: از این شکارچی یک قبضه اسلحه شکاری دو لول کشف شد که توسط واحد حقوقی صورتجلسه و برای مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

رهایی کبک های اسیر شده از بند قفس شکارچیان

رییس اداره محیط زیست دیواندره اظهار داشت: محیط بانان یگان حفاظت محیط زیست شهرستان در گشت وکنترل مناطق موفق به دستگیری یک شکارچی کبک شدند و کبک های اسیر شده را از بند قفس نجات دادند.

مسعود عسکری افزود: این شکارچی متخلف در ارتفاعات روستای برده سفید از توابع  این شهرستان اقدام به زنده گیری کبک می کرد که با هوشیاری ماموران یگان حفاظت، شناسایی و دستگیر شد.

وی یادآور شد: از این متخلف دو قطعه کبک، یک عدد قفس چوبی، سه رشته دام زنده گیری پرنده و یک دستگاه اسپیکر کشف و توقیف شد که توسط واحد حقوقی صورتجلسه و برای سیر  مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع داده شد.

بهار فصل تجدید حیات، زاد و ولد و زادآوری جانداران است و ضروری است که در این دوره با صیانت و حفاظت از جانداران، نسبت به هرگونه شکار و صید غیر مجاز خودداری کرده و با حفظ زیستگاه، زمینه تجدید نسل و افزایش نسل جانداران  را فراهم کرد.

منطقه بدر و پریشان یک زیستگاه بکر و بارزش با مساحت ۴۳ هزار  هکتار در سال ۱۳۸۵ برابر مصوبه ۲۷۶ شورای عالی حفاظت محیط زیست به منطقه حفاظت شده ارتقا یافته است. این منطقه در جنوب شهرستان قروه واقع گردیده و تاکنون ۴۲ گونه پرنده، ۱۲ گونه پستاندار و ۸گونه خزنده شناسایی شده که گونه شاخص منطقه کل و بز می باشد  و دارای چشمه های پر آب با ارزش فرهنگی و مذهبی و امام زاده موجود در منطقه از ارشهای فرهنگی و گردشگری منطقه محسوب می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha