امام جمعه بجنورد خواستار برگزاری نماز جمعه شد

۱۸ خرداد ۱۳۹۹، ۱۴:۱۸
کد خبر: 83812736
امام جمعه بجنورد خواستار برگزاری نماز جمعه شد

بجنورد-ایرنا- نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، خواستار تسریع در برگزاری نماز جمعه شد و گفت: از مسوولان انتظار می‌رود برای برپایی آیین نماز جمعه در استان تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم یعقوبی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تجربه ای در شب های قدر کسب شد که نشان داد مردم به رعایت پروتکل های بهداشتی در مراکز مذهبی،  مقیدتر هستند و می توان این آیین را بدون مشکلات بهداشتی برگزار کرد.  

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: مردم ثابت کردند که در کنار مقید بودن به امور مذهبی، به پروتکل های بهداشتی هم پایبند هستند.

وی افزود: نماز جماعت در مساجد مختلف، با رعایت پروتکل های بهداشتی، برگزار می شود و امید است به زودی نمازهای جمعه هم در مصلاهای استان برگزار شود.  

حجت الاسلام و المسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه نخستین نهادی که در استان، قوانین بهداشتی را مراعات کرد،  نماز جمعه بود، گفت: برگزاری نماز جمعه، از همان هفته نخست شیوع کرونا،  متوقف شد، البته اکنون هم تابع قانون هستیم اما معتقد هستیم نماز جمعه را می توان با رعایت نکات و الزامات بهداشتی، برگزار کرد.  

امام جمعه بجنورد با اشاره به اینکه در مسائل مذهبی، بی مهری و یا کم مهری هایی دیده می شود، گفت: در حالی که صحن حرم ائمه(ع) به روی مردم باز شده و جمعیت مردم در این اماکن بیش از جمعیتی است که در نماز جمعه حضور می یابند، انتظار می رود که مسوولان واقع‌بینانه‌تر تصمیم بگیرند.

وی افزود: صحن ائمه(ع)، ۲۴ ساعته به روی مردم باز است اما زمان برگزاری آیین نماز جمعه، حداکثر ۲ ساعت است.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی اظهار داشت: مردم با پایبندی به اصول اعتقادی،  اصول بهداشت را هم بیشتر رعایت کرده اند، با استفاده از اصول دین و معنویت، می توان خیلی از آسیب ها را پیشگیری کرد.

آیین نماز جمعه در خراسان شمالی در ۱۶ نقطه برگزار می شود و بنابر اعلام شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان، هر جمعه،  ۶ تا ۱۲ هزار نفر از مردم در این آیین عبادی و سیاسی شرکت می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha