۱۷ خرداد ۱۳۹۹، ۹:۲۰
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 83811362
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

زنجان در هفته‌ای که گذشت

۱۷ خرداد ۱۳۹۹، ۹:۲۰
کد خبر: 83811362
زنجان در هفته‌ای که گذشت

زنجان - ایرنا - ضرورت آماده باش دستگاه‌ها برای مقابله با آتش سوزی مراتع در زنجان، تحقق ۱۸ درصد حجم سرمایه‌گذاری خارجی کشور در سال گذشته در زنجان، فعال شدن قطارهای مسافربری ناوگان ریلی شمالغرب و بازگشایی اماکن تاریخی و موزه‌ها در زنجان برای بازدید گردشگران از جمله مهمترین رویدادها و عناوین خبری این استان در هفته گذشته بود.

** استاندار زنجان گفت: همه دستگاه‌های اجرایی و حتی بخش خصوصی در استان باید برای در اختیار گذاشتن امکانات خود جهت مقابله با آتش سوزی مراتع بسیج شوند و در آماده باش کامل باشند.

** استاندار زنجان گفت: وضعیت این استان، متفاوت بوده و شرایط بسیار مطلوبی برای سرمایه‌گذاری دارد به‌گونه‌ای که بسیاری از واحدهای تولیدی که در این استان ایجاد شده‌اند در آینده نزدیک، بِرَند و نماد معروفی می‌شوند.

فتح‌الله حقیقی اظهار داشت: این استان به دلیل مازاد بودن ۷۰ درصد زمین‌های موجود در شهرک‌های صنعتی و در دسترس بودن ۵۰ درصد امکانات و جمعیت کشور در شعاع ۴۰۰ کیلومتری، مرکز ثقل شمال‌غرب کشور است.

** رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: حجم سرمایه‌گذاری خارجی کشور در سال گذشته ۸۵۰ میلیون دلار بود که ۱۸ درصد از آن یعنی حدود ۱۶۰ میلیون دلار در استان زنجان صورت گرفته است.

ناصر فغفوری در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان زنجان افزود: این آمار از مرکز اعلام شده و سرمایه‌گذاری‌های صورت‌گرفته در برخی از واحدهای تولیدی در این آمار لحاظ نشده است.

** معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: رسانه‌ها فضای جامعه را برای رخداد بزرگ فرهنگی، ارزشی و علمی کنگره ملی سه هزار شهید این استان آماده کنند.

** مدیرکل راه‌آهن شمالغرب کشور اعلام کرد: همه قطارهای مسافربری ریلی این منطقه برای جابجایی مسافران فعال شد.

علی خدایی افزود: خوشبختانه با رعایت همه موارد و پروتکل‌های بهداشتی برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا ناوگان ریلی مسافربری راه آهن منطقه شمال‌غرب فعال شد.
وی تاکید کرد: با شیوع بیماری کرونا و بر اساس سیاست و برنامه های راه آهن جمهوری اسلامی هیچ قطاری برای جابجایی مسافر از زنجان حرکت نمی‌کرد.

** مسوول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه زنجان گفت: حضرت امام خمینی (ره) اهل افراط وتفریط نبودند، از این رو ۲ گروه اهل افراط و تفریط نمی‌توانند خود را منتسب به امام (ره) بدانند.

حجت الاسلام علی قره داغی  در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به ویژگی های شخصیتی حضرت امام (ره) افزود: بهترین منابع شناخت حضرت امام (ره) و اندیشه‌های ایشان، رجوع به کتاب ها و سخنان او است.

** رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان زنجان گفت: امسال۱۳ رشته جدید بر اساس پایش‌های منطقه‌ای و نیاز صنایع در این دانشگاه ایجاد شده است.

دکتر ابراهیم احمدی افزود: کاردانی الکتروتکنیک، کاردانی ریخته گری، کاردانی تعمیر و نگهداری تجهیزات پزشکی، کاردانی معماری داخلی و کاردانی جوشکاری از جمله رشته های جدید ایجاد شده در دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان برای سال تحصیلی آینده است.

**مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: با توجه به استقبال شرکت کنندگان مهلت ثبت نام در دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی تا پایان تیرماه امسال تمدید شد.

وی اظهار داشت: علاقه‌مندان می توانند با مراجعه به سایت samakpl.ir در دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کنند.

** مدیرکل ثبت احوال استان زنجان گفت: این استان به لحاظ نرخ ازدواج در رتبه دوازدهم و نرخ طلاق در رتبه بیست و دوم کشور قرار دارد.

سیدعلی شفیعی در جلسه شورای ثبت احوال و جمعیت راهبردی استان افزود: میزان طلاق در سطح استان چهار به یک است که نسبت به کشور وضعیت خوبی است.

** مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: معتادان بهبود یافته که حداقل ۱۸ ماه دوره پاکی داشته و اطلاعات آنها در سامانه ارمغان بهزیستی ثبت شده و تحت پوشش بهزیستی باشند، تسهیلات دریافت می‌کنند.

محمد محمدی قیداری افزود: این تسهیلات تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال و به صورت قرض‌الحسنه، با سود ۲ تا  چهار درصد و از محل اشتغال بند ب تبصره ۱۶ تسهیلات اشتغال پرداخت می شود که متقاضیان این وام، دوره آماده‌سازی شغلی را نیز باید گذرانده باشند.

** مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با بیان اینکه بیش از ۳۹میلیارد ریال از زکات فطره مؤمنین روزه‌دار در این استان جمع‌آوری‌شد، گفت: زکات جمع‌آوری‌شده در روز عید سعید فطر به‌حساب خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد واریز شد.

** معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: شهرستان‌های ایجرود، سلطانیه و ماهنشان این استان به لحاظ شیوع بیماری کرونا سفید اعلام شده است و از این پس نماز جماعات با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در آنها برگزار خواهد شد.

**مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان گفت: بر اساس مصوبه ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا، فعالیت بناهای تاریخی و مراکز گردشگری زنجان که از اسفند سال گذشته به دلیل شیوع بیماری کرونا، متوقف شده بود، از سر گرفته شد.

** رییس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: طبق برنامه اعلام شده، ثبت نام کلاس اولی ها با جمعیت ۱۹ هزار نفری این قشر از امروز/ شنبه/ در مدارس این استان آغاز شده که تا پایان ماه جاری ادامه دارد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha