۱۰ خرداد ۱۳۹۹، ۱۶:۴۶
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 83804930
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نیروهای عربستان و کارشناسان آمریکایی مراکز خود در مارب یمن را ترک کردند

تهران - ایرنا - تارنمای خبری عدن تایمز گزارش داد که نیروهای عربستان سعودی و کارشناسان آمریکایی بطور سری مراکز خود در شهر مارب را ترک کرده‌اند.

این تارنمای خبری روز شنبه به نقل از یک منبع ویژه افزود:  نیروهای سعودی و کارشناسان آمریکایی تجهیزات و دستگاه‌های خود را به گونه‌ای از مراکز خود خارج کرده‌اند که جلب توجه نشود.  

استان مارب در شمال شرقی صنعاء قرار دارد و نیروهای انصارالله به تازگی به سمت این استان پیشروی کرده اند.

به نظر می رسد خروج نیروهای سعودی و آمریکایی در پی پیشروی های نیروهای انصارالله به وقوع پیوسته است.

عربستان با همراهی امارات متحده عربی، بحرین، سودان و آمریکا در ششم فروردین سال ۱۳۹۴ با تشکیل به اصطلاح ائتلاف عربی- آمریکایی، تجاوز خود به کشور یمن را آغاز کرد اما ظرف بیش از پنج سال گذشته به استثنای امارات و آمریکا، سایر همپیمانان سعودی از این ائتلاف خارج شدند و ابوظبی نیز هم‌اکنون از یک همپیمان قدیمی به یک رقیب رو در روی ریاض در جنوب یمن تبدیل شده است. 

در پی حمله نظامی عربستان به یمن اکنون مردم این کشور به خاطر محاصره با کمبود غذا و دارو مواجه هستند و شماری نیز از جمله زنان و کودکان یمنی به خاطر سوء تغذیه جان خود را از دست داده‌اند.  

کشورهای غربی همواره از این حملات عربستان حمایت کرده و به آن تجهیزات نظامی می‌دهند.  

شیوع ویروس کرونا از دیگر تهدیدهای جدی مردم یمن است که بر اساس گفته مقامات بهداشتی، این کشور هیچ گونه امکانات و تجهیزاتی برای درمان و مقابله با ویروس کرونا در اختیار ندارد.  

بر اساس تازه‌ترین گزارش وزارت بهداشت یمن، تاکنون ۲۸۳ نفر در سراسر این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که ۶۵ تن از آنان جان باختند و تنها ۱۱ تن دیگر بهبود یافته‌اند.  

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha