سفر به ییلاقات شهرستان تفت شیوع کرونا را به مرز هشدار رساند

یزد - ایرنا - فرماندار تفت گفت: افزایش سفر به مناطق ییلاقی این شهرستان در تعطیلات سه روزه هفته گذشته آمار مبتلایان جدید به ویروس کرونا را افزایش داده و از روز گذشته این شهرستان از وضعیت زرد خارج و در وضعیت هشدار قرار گرفت.

علیرضا نوکار روز چهارشنبه در نشست ستاد پیشگیری و کنترل ویروس کرونا شهرستان تفت اظهار داشت: در سه روز تعطیلی هفته گذشته در مسیرهای ورودی ییلاقی شهرستان تفت تردد بیش از ۷۹ هزار خودرو ثبت که در مسیر برگشت روز جمعه نیز ۸۲ هزار تردد خودرویی ثبت شده، چنانچه به صورت میانگین سرنشینان هر خودرو چهار نفر در نظر گرفته شود، در آخر هفته گذشته حدود یک سوم جمعیت استان در شهرستان تفت حضور داشتند که این مسئله با توجه به شیوع ویروس کرونا مخاطراتی را برای این شهرستان ایجاد کرده است.

وی با ابراز نگرانی از رعایت نکردن دستوالعمل‌های بهداشتی از سوی برخی مسافران و ساکنان مناطق ییلاقی شهرستان از  رسانه‌ها خواست در خصوص رعایت نکات بهداشتی به شهروندان اطلاع رسانی کنند.

فرماندار تفت با تاکید بر اینکه برگزاری هرگونه آیین ترحیم و عروسی در شهرستان تفت ممنوع است، افزود: با توجه به وضعیت هشدار تفت این هفته و هفته آینده نمازجمعه در این شهرستان برگزار نمی شود.

سیدمحمود واعظ‌پور رئیس شبکه بهداشت و درمان تفت نیز در این نشست گفت: با توجه به سالمندی بخش قابل توجهی از جمعیت تفت و گردشگری بودن این شهرستان، رعایت نکات بهداشتی در این منطقه بیش از سایر مناطق استان است و این در حالی است که بخش قابل توجهی از مردم نیز نسبت به هشدارهای بهداشتی بی‌توجه شده‌اند..
محمدرضا میرشمسی رئیس مرکز بهداشت شهرستان هم زنگ خطر بزرگ را بیمارانی عنوان کرد که علائمی ابتلاء به کرونا ندارند و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را مورد تاکید قرار داد و افزود: منشأ مبتلایان جدید به کرونا در شهرستان تفت، حضور گردشگران در مناطق ییلاقی و مسافرت شهروندان این شهرستان به استان‌های دیگر بوده است.

باغشهر ییلاقی تفت در فاصله حدود 18 کیلومتری مرکز استان یزد قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha