۷۰ نفر از اعضای نظام پزشکی مشهد به کرونا مبتلا شده‌اند

مشهد- ایرنا- دستکم ۷۰ نفر از اعضای سازمان نظام پزشکی مشهد از اسفندماه پارسال تاکنون به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند.

رییس سازمان نظام پزشکی مشهد روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: بیشتر این تعداد مدافعان سلامت و در خط اول مبارزه با کرونا بوده‌اند.
دکتر علی بیرجندی نژاد افزود: پزشکان متخصص طب اورژانس، عفونی و بیهوشی و همچنین پزشکان عمومی بیشترین شمار بیماران این سازمان را شامل می‌شوند.
وی ادامه داد: در بین مبتلایان به کرونا سایر مدافعان سلامت مانند دست‌اندرکاران حوزه آزمایشگاه و تصویربرداری نیز وجود دارند.

رییس سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: علاوه بر این تعداد پرستاران بسیاری هم مبتلا به کرونا شده‌اند که تعداد آنان از طریق سازمان نظام پرستاری اعلام می‌شود.
وی افزود: بیشتر اعضای مبتلای سازمان نظام پزشکی مشهد بهبود یافته‌اند و چند نفر از  آنان در این راه شهید خدمت شده‌اند.
سازمان نظام پزشکی کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد ۱۴ هزار عضو شامل پزشک متخصص، عمومی، دندانپزشک، داروساز و کارشناسان دارای پروانه مانند بینایی‌سنج، شنوایی‌سنج و فیزیوتراپ دارد که هفت هزار و ۸۵۰ نفر آنان پزشک عمومی و متخصص هستند و ۲ هزار و ۸۵۰ نفر از این تعداد را پزشکان متخصص و فوق تخصص تشکیل می‌دهند.

براساس آخرین آمار رسمی تا چهارم خرداد ماه امسال ۱۳۵ هزار و ۷۰۱ نفر در ایران به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۵۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به هفت هزار و ۴۱۷ تن رسیده است.

همچنین تاکنون ۱۰۵ هزار و ۸۰۱ نفر نیز بهیود یافته و از بیمارستان مرخص شده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha