۳ خرداد ۱۳۹۹، ۱۴:۲۴
کد خبر: 83798284
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آسمان کردستان میزبان گرد و خاک می‌شود

۳ خرداد ۱۳۹۹، ۱۴:۲۴
کد خبر: 83798284
آسمان کردستان میزبان گرد و خاک می‌شود

سنندج - ایرنا - معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی کردستان گفت: با توجه به موقعیت کم فشار در عراق و جریان‌های غربی و جنوبی امکان تشکیل گرد و خاک و انتقال بخشی از آن به آسمان این استان در ۲ روز آینده وجود دارد.

علی پناهی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه هواشناسی کردستان در این خصوص هشدار سطح نارنجی صادر کرده است، اظهار داشت: در این مدت وزش باد شدید و تندبادهای لحظه‌ای در غالب نقاط استان بویژه دشت‌های شمالی و شرقی شامل سقز، قروه، دهگلان، زرینه و بیجار پیش بینی می‌شود که وزش باد در روز دوشنبه در اغلب ساعات شدید خواهد بود.

وی اضافه کرد: در این مدت گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا و دید افقی بویژه در نوار غربی و جنوبی استان شامل بانه، مریوان، کامیاران و سنندج بیشتر از سایر نقاط خواهد بود که باعث آلودگی هوا و ایجاد شرایط ناسالم می‌شود.

پناهی افزود: عدم صعود به ارتفاعات به ویژه برای کوهنوردی به سبب وزش باد شدید، اجرای تمهیدات لازم در ساختمان‌های نیمه کاره، عدم خروج سالمندان کودکان و بیماران تنفسی در زمان ورود گرد و خاک به استان و خودداری از انجام فعالیت های ورزشی در فضای باز از توصیه های هواشناسی در این مدت است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha