۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۲۲:۱۵
کد خبر: 83795099
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۲۳ هزار همدانی در سامانه بیمه‌ بیکاری نامنویسی کردند

۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۲۲:۱۵
کد خبر: 83795099
۲۳ هزار همدانی در سامانه بیمه‌ بیکاری نامنویسی کردند

همدان- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان گفت: ۲۳ هزار همدانی پس از شیوع ویروس کرونا در سامانه ملی بیمه‌ بیکاری نامنویسی کردند.

ظاهر پورمجاهد شامگاه چهارشنبه در جلسه اعضای شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان همدان اظهار داشت: سامانه ملی بیمه‌ بیکاری برای نامنویسی افرادی که فعالیت های اقتصادی آنها به علت شیوع ویروس کرونا دچار مشکل شده، پیش بینی شده است.

وی اضافه کرد: پس از پالایش اولیه افرادی که برای دریافت بیمه بیکاری در این سامانه نامنویسی کردند ۹ هزار و ۶۷۰ نفر حائز شرایط لازم بودند که بعد از انطباق با دستورالعمل مشترک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی به زودی بیمه بیکاری آنها پرداخت می شود.

وی اضافه کرد: به منظور کاهش هزینه حمل و نقل کالا به ویژه نهادهای دامی از بنادر جنوبی به همدان، متولیان راه آهن این استان اعلام آمادگی کردند که باید با کامیون در بنادر جنوبی بار را به راه آهن رساند یا خرید اقلام از شرکت های نزدیک راه آهن صورت گیرد.

مدیر عامل اتحادیه مرغداران مرغ گوشتی استان همدان نیز در این جلسه گفت: بیشترین آسیب کرونا به این حوزه وارد و حدود هفت میلیون قطعه مرغ سه هزار تومان زیر قیمت اعلامی از سوی ستاد تنظیم بازار عرضه شد.

داوود شعبانلو افزود: هم اینک در تامین نهاده با نگرانی وجود دارد و پنج ماه است که نهاده با تاخیر و تعلل تحویل می شود و بیشتر از ۷۰ درصد نیاز تا الان تحویل نشده است.

وی با بیان اینکه مشکل جدی بخش کشاورزی در تامین نهاده در صنف مرغداری و دامداری است، افزود: کامیون ها برای هر تن نهاده ۴۰۰ هزار تومان کرایه مطالبه می کنند.

مدیر عامل اتحادیه مرغداران مرغ گوشتی استان همدان ادامه داد: با توجه به اینکه خرید ما از چند شرکت مختلف است و انبار آنها متفاوت و به دور از خطوط ریلی است امکان حمل ریلی نهاده ها وجود ندارد.

شعبانلو پیشنهاد داد: تشکل ملی مرغ داران در ارتباط با تامین نهاده، جوجه ریزی و تولید متولی باشد یا اینکه شرکت پشتیبانی به قدر کافی مواد مورد نیاز را تامین کند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی همدان نیز در این جلسه با بیان اینکه ۱۱۷ هزار بهره بردار در این مجموعه عضو است که نماینده آنها تشکل ها است، گفت: بسیاری از فعالان بخش کشاورزی نمی توانند چالشهای خود را پیگیری کنند بنابراین تعداد نماینده ها بخش کشاورزی در این شورا باید افزایش یابد.

منصور رضوانی جلال اضافه کرد: در زمینه آسیب ناشی از کرونا به بخش کشاورزی، وزارت متبوع در تعریف رسته ها بخش کشاورزی را ندیدند هر چند در حال حاضر کارهایی در حال انجام است.

وی ادامه داد: حوزه دام، شیر، شیلات، گلخانه ها، ماهی زبنتی، گل زینتی در جریان شیوع ویروس کرونا آسیب زیادی دیدند.

فرماندار همدان نیز در این جلسه گفت: به تازگی یک مصاحبه جعلی از وی در زمینه فعالیت خانه مسافرها در فضای منتشر شده در حالیکه این موضوع از اساس تکذیب شده و صحت ندارد.

حسین افشاری ادامه داد: ۳۰ تا ۴۰ خانه مسافر مجاز در همدان فعال هستند اما بیش از ۱۰ برابر این عدد خانه مسافر غیرمجاز هستند که برخی مواقع مشکلاتی امنیتی و اجتماعی را به همراه دارند.

وی با بیان اینمکه باید ساز و کاری برای جلوگیری از فعالیت این مجموعه ها پیش بینی کرد اظهار داشت: ۴۱۰ بازدید از خانه مسافرها در جریان شیوع کرونا صورت گرفت که تعدادی از آنها پلمب شدند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha