سامانه مکاتبات دولت در دفاتر پیشخوان کردستان راه اندازی شد

سنندج - ایرنا - مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان از راه‌اندازی سامانه مکاتبات دولت در دفاتر پیشخوان استان با هدف عدم نیاز مراجعه حضوری مردم به ادارات خبر داد.

فردین سعیدی روز سه‌شنبه اظهار داشت: هدف از راه اندازی سامانه مکاتبات دولت در دفاتر پیشخوان استان، کاهش تردد مردم در شهرها و روستاها و عدم نیاز به مراجعه حضوری شهروندان به ادارات و همچنین کاهش ترافیک شهری است.

وی اضافه کرد: با راه اندازی سامانه مکاتبات الکترونیکی اشخاص حقیقی و حقوقی، انجام مکاتبات با تمام دستگاه‌ها و سازمان‌ها از طریق دفاتر پیشخوان خدمات دولت در استان قابل انجام است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان با بیان اینکه از طریق نصب بیل برد در سطح شهر و چاپ و توزیع پوستر در میان دفاتر پیشخوان دولت، اطلاع‌رسانی لازم انجام شده است، افزود: امکان آموزش الکترونیکی کاربران دفاتر پیشخوان استان برای استفاده از سامانه مورد نظر هم فراهم شده است.

سعیدی یادآور شد: فرایند ارائه خدمات شبکه دولت به مردم استان در این سامانه شامل پذیرش درخواست، ثبت درخواست در سامانه، ارائه کد رهگیری، پیگیری درخواست از دستگاه‌ها، اطلاع رسانی به متقاضی است و ارائه پاسخ با کد ملی و کد رهگیری صورت می‌گیرد.

در حال حاضر ۲۳۶ دفتر پیشخوان شهری و روستایی در استان کردستان به مردم خدمات می‌دهند.  

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =