بستر ارتباطات سرمایه اجتماعی را تقویت می‌کند

تهران - ایرنا - معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌های سازمان تامین اجتماعی گفت: روابط عمومی‌ها پل ارتباطی میان مردم و سازمان ها هستند و مسئولیت انعکاس مطالبات و نیازهای مخاطبان به سازمان را برعهده دارند و از این حیث نقش مهم و کلیدی دارند.

به گزارش روز دوشنبه اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی،  به مناسبت هفته ارتباطات و روابط عمومی، جلسه هم اندیشی کارکنان روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی با حضور معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان ها، سرپرست موسسه فرهنگی هنری آهنگ آتیه، سرپرست و کارکنان اداره کل روابط عمومی ستاد و ادارات کل و مدیریت های درمان این سازمان به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد.

عادل دهدشتی، یکی از نقاط قوت حکمرانی را میزان بالای سرمایه اجتماعی در جامعه برشمرد و افزود: در کشورهای توسعه یافته از بستر ارتباطات استفاده می کنند تا سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی را تقویت کنند.
وی با بیان اینکه روابط عمومی ها به عنوان یک دیده‌بان صادق حتما در اعتلای سازمان ها موثر خواهند بود، گفت: سازمان تامین اجتماعی ۴۴ میلیون نفر را در کشور تحت پوشش دارد. بنابراین روابط عمومی در این سازمان که مخاطبان گسترده و متنوعی دارد جایگاه قابل توجهی دارد.
دهدشتی با اشاره به تقویت گفتمان سازمان تامین اجتماعی در جامعه افزود: این برنامه در معاونت فرهنگی، اجتماعی و امور استان ها این سازمان تعریف شده و با جدیت باید آن را دنبال کنیم. همچنین ارتباط نظام مند با شرکای اجتماعی، نهادهای حاکمیتی و مدنی و ارتقای سطح آگاهی مخاطبان را نیز برای بهبود تعامل با ذینفعان ادامه می‌دهیم.
معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان های سازمان تامین اجتماعی در ادامه به برخی از اقدامات شاخص این سازمان در سال گذشته نیز پرداخت و گفت: توازن منابع و مصارف از فعالیت های مهم سال گذشته این سازمان بود که با برنامه ریزی و همکاری همه بخش های سازمان انجام شد.
دهدشتی، تسویه مطالبات مراکز درمانی دانشگاهی، اصلاح ساختار و تجمیع و تنقیح بخشنامه ها و سطح بندی مراکز درمانی را از دیگر اقدامات قابل توجه سازمان تامین اجتماعی در سال ۹۸ برشمرد و اظهار داشت: این فعالیت ها در راستای کسب رضایتمندی بیمه شدگان و بازنشستگان انجام شد.
وی گفت: شناسایی مدیران آینده از برنامه های خوب سازمان تامین اجتماعی در سال گذشته بود که آزمون آن توسط سازمان سنجش برگزار شد و نتیجه این آزمون، کانون ارزیابی ها و سوابق و تجارب متقاضیان برای ارتقا و انتصاب همکاران مورد توجه قرار می گیرد.
دهدشتی افزود: از زمان اجرای طرح سامانه شناسایی مدیران آینده تاکنون ۱۱۹ انتصاب در سازمان تامین اجتماعی مبتنی براین روش انجام گرفته است.

نگاه سنتی به روابط عمومی تغییر یافته
سرپرست موسسه فرهنگی و هنری آهنگ آتیه نیز در این جلسه گفت: نگاه سنتی به روابط عمومی تغییر یافته و این حوزه صرفاً محدود به تبلیغ و انعکاس رویدادها نیست بلکه ارتباط دوسویه با مخاطبان و مدیران از فعالیت های مهم حوزه روابط عمومی محسوب می شود که خوشبختانه این نگرش در روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی نیز مشهود است.
فرشاد نوروزپور افزود: روابط عمومی ها ویترین سازمان ها هستند و باید شنونده درخواست ها و مطالبات مخاطبان باشند. این حوزه باید به مدیریت، نظرات کارشناسی جهت ارتقای رضایتمندی ذینفعان ارائه کند.
وی ادامه داد: شبکه های اجتماعی ظرفیت های قابل توجهی دارند و فرصتی را برای فعالان روابط عمومی ایجاد کرده اند تا پیام خود را به مخاطبان برسانند و باید از این فرصت ها حداکثر استفاده را داشته باشیم.
سرپرست اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی نیز در این جلسه گزارشی از عملکرد این حوزه در بخش های اخبار، ارتباط با رسانه ها، حضور در صداوسیما، تولیدات مختلف و حضور در شبکه های اجتماعی درسال گذشته ارائه کرد و گفت: از امکانات و ظرفیت های مختلف برای انتقال اخبار و پیام ها به مخاطبان استفاده می کنیم. در حال حاضر ۱۷۳ سایت داریم که شامل ادارات کل، مدیریت های درمان و بیمارستان ها است. سایت برخی از بیمارستان ها نیز دو زبانه است.
هادی صفری با بیان اینکه نیروهای روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی از تحصیلات دانشگاهی و تجربیات خوبی برخوردارند، وی افزود: در حوزه روابط عمومی ۶ منطقه داریم که هر منطقه توسط دبیر آن منطقه مدیریت می شود. به صورت مستمر عملکرد روابط عمومی ها در ادارات کل و مدیریت های درمان سراسر کشور ارزیابی می شود.
در ادامه این جلسه، تعدادی از روسای روابط عمومی ادارات کل و مدیریت های درمان تامین اجتماعی سراسر کشور دیدگاه های خود را مطرح کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =