صنایع بزرگ در اردبیل ملزم به بازسازی تصفیه‌خانه‌های خود شدند

اردبیل- ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: صنایع بزرگ و آلاینده مستقر در شهرک صنعتی ۲ اردبیل ملزم به بازسازی تصفیه خانه‌های داخلی خود هستند.

فرزاد قلندری روز یکشنبه در بازدید از این شهرک افزود: در کوتاه مدت و تا زمان تکمیل و بهره‌برداری از مدول دوم تصفیه‌خانه این شهرک ، صنایع بزرگ و آلاینده مستقر در این شهرک ملزم به بازسازی تصفیه خانه‌های داخلی خود هستند تا حجم خروجی پساب شهرک کنترل شود.

وی بیان‌کرد: مسوولان محیط زیست استان مکلف به کنترل دقیق ضوابط و پایش مستمر وضعیت زیست محیطی این شهرک هستند.

او با بیان اینکه طرح توسعه تصفیه‌خانه موجود شهرک صنعتی از سال گذشته در دستور کار است، گفت: بخشی از منابع مالی لازم جهت خرید تجهیزات آن نیز اختصاص یافته و در مرحله انجام تشریفات قانونی خرید بوده و شرکت شهرک‌های صنعتی با برنامه زمان‌بندی مشخص پروژه را به پیش می‌برد.
معاون استاندار اردبیل با تاکید بر حمایت کامل از صنعتگران و کارآفرینان اظهارداشت: رونق تولید و کمک حداکثری برای جهش تولید از اهداف اصلی مسوولان بوده اما قطعا رعایت الزامات زیست محیطی و بهداشت محیط از مبانی بحث تولید و توسعه پایدار است.

قلندری ادامه‌داد: تمام تولیدکنندگان باید مقررات مربوطه را رعایت کنند تا بدون اینکه وقفه‌ای در تولید محصولات و ارائه خدمات مستقر در این شهرک به وجود آید، شاهد رعایت ضوابط قانونی و حفظ سلامت شهروندان و حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی باشیم.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha