مدیران خراسان شمالی به روابط‌عمومی‌ها میدان بیشتری بدهند

بجنورد- ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی گفت: روابط عمومی جایگاه و رسالت مهمی دارد و انتظار آن است که مدیران استان به مسوولان این حوزه در دستگاه خود میدان عمل بیشتری برای نقش‌آفرینی موثر بدهند.

ولی الله حیاتی روز پنجشنبه در نشست شورای اطلاع رسانی استان که در آستانه هفته گرامیداشت روابط عمومی برگزار شد، اظهار داشت: مدیران باید ضمن وقوف به جایگاه و نقش روابط عمومی در فرایند اطلاع رسانی، آنها را در این مسیر تقویت کرده و در صورت ضرورت، نقاط ضعف و کاستی های آنان را، اعم از مادی، تجهیزاتی و ساختاری، برطرف کنند تا توفیق بیشتری در انجام این رسالت سنگین داشته باشند.   

وی اطلاع رسانی را نخستین وظیفه روابط عمومی و البته نه تنها وظیفه این نهاد دانست و افزود: اقناع سازی جامعه، ترغیب مردم به همراهی با سیاست دستگاه، تقویت روحیه وحدت و انسجام و تلاش برای افزایش سرمایه اجتماعی از دیگر وظایفی است که اگر روابط عمومی ها به درستی به آن عمل کنند، بسیاری از مشکلات جامعه حل می شود.

رییس شورای اطلاع رسانی خراسان شمالی تاکید کرد: روابط عمومی دارای نقشی دوسویه است، یعنی از سویی باید خدمات دستگاه متبوع خود را به اطلاع مردم برساند و از سوی دیگر مشکلات مردم را به مدیر دستگاه خود منتقل کند تا رویکرد و رفتار دستگاه مربوطه برای کاهش این مسائل و مشکلات، طراخی و برنامه ریزی شود.

بسیاری از دستگاه ها پست روابط عمومی ندارند

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای اطلاع رسانی خراسان شمالی نیز در این نشست گفت: متاسفانه برای بسیاری از ادارات و دستگاههای اجرایی هنوز پستی به عنوان روابط عمومی تعریف نشده است و فعالان این حوزه به عنوان کارشناس روابط عمومی انجام وظیفه می کنند.

حسین فرخنده افزود: علیرغم اهمیت جایگاه روابط عمومی و نقش آن و انتظاری که از این حوزه می رود، این وضعیت نمی تواند با رسالت این بخش چندان همخوانی داشته باشد.

نگاه مدیران به روابط عمومی ۳۰ سال عقب تر از زمان 

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل استانداری خراسان شمالی نیز در این نشست با ابراز تاسف از نگاه تاریخ گذشته برخی مدیران به روابط عمومی، گفت: هنوز کم نیستند مدیرانی که با همان نگاه ۲ تا سه دهه قبل به روابط عمومی می نگرند و انتظاراتی در همان حد از روابط عمومی سازمان خود دارند.

علی قلیزاده افزود: یقینا وجود این نگاه متحجرانه، فرصت هرگونه تعالی، بالندگی و نقش آفرینی را از فعالان این بخش گرفته و به آنان اجازه نخواهد داد تا چنانکه باید و شاید به انجام رسالت خطیر خود پرداخته و ایفای نقش کنند.   

وی یکی دیگر از مشکلات در مسیر توسعه روابط عمومی ها را نبود آموزش های لازم دانست و گفت: نبود برنامه های روزآمد آموزشی و از سویی عدم حمایت لازم از روابط عمومی، مجال هرگونه تحرک و نقش آفرینی درست و مورد انتظار را از آنان گرفته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =