۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۶:۳۶
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 83784104
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مراسم تحلیف دولت رژیم صهیونیستی به تاخیر افتاد

۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۶:۳۶
کد خبر: 83784104
مراسم تحلیف دولت رژیم صهیونیستی به تاخیر افتاد

تهران - ایرنا - مراسم تحلیف دولت رژیم صهیونیستی که قرار بود چهارشنبه هفته جاری برگزار شود به دلیل سفر مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا به سرزمین های اشغالی به تاخیر افتاد.

شبکه خبری "آی ۲۴"  رژیم صهیونیستی روز دوشنبه به نقل از " بنی گانتس " رئیس مجلس این رژیم اعلام کرد که مراسم تحلیف دولت وحدت جدید اسرائیل با یک روز تاخیر در ساعت ۱۳ پنجشنبه هفته جاری به وقت بیت المقدس برگزار خواهد شد.

گانتس دلیل این تاخیر را سفر مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا به سرزمین‌های اشغالی در روز پنجشنبه اعلام کرد.  

بر اساس گزارش رسانه‌های عبری زبان، " مایک پمپئو " وزیر امور خارجه آمریکا قرار است روز پنجشنبه هفته جاری برای بحث درباره تلاش‌های انجام شده از سوی آمریکا و رژیم صهیونیستی برای مقابله با ویروس کرونا و تبادل نظر در خصوص مسائل امنیتی منطقه بویژه نفوذ ایران و الحاق زمین های کرانه باختری به سرزمین های اشغالی به پایتخت رژیم صهیونیستی سفر کند. 

رسانه‌های رژیم صهیونیستی اول اردیبهشت از توافق "بنی گانتس" رییس ائتلاف آبی و سفید و "بنیامین نتانیاهو" رییس حزب لیکود و نخست وزیر فعلی رژیم تل‌آویو برای تشکیل کابینه چرخشی خبر دادند.

بر اساس توافق صورت گرفته، کابینه چرخی رژیم صهیونیستی به صورت چرخشی خواهد بود، به این صورت که یک سال و شش ماه نخست را نتانیاهو نخست وزیر خواهد بود و یک سال و نیم بعد، نخست وزیری به گانتس می‌رسد.

بر پایه این توافق، حزب آبی و سفید و حزب لیکود هرکدام  ۱۸ وزیر در کابینه خواهند داشت اما تعیین قضات بزرگ‌ترین مانع در مذاکرات میان طرفین خواهد بود.

خانواده نتانیاهو در طول ماه‌های اخیر درگیر چندین پرونده فساد مالی بوده و بارها اخبار آنها در صدر رسانه‌ها قرار گرفته است؛ پرونده‌هایی که در رسانه‌ها به «پرونده‌های ۱۰۰۰، ۲۰۰۰»،  ۳۰۰۰» و ۴۰۰۰» معروف شده است.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی دستکم ۱۲ بار درباره پرونده‌های اتهامی مختلف فساد مالی، به بازجویان پلیس پاسخ داده که علاوه بر موارد مذکور، پرونده فساد مالی همسرش نیز در میان آنها است.

تنها در یکی از این موارد، نتانیاهو در یک بازجویی چهار ساعته به سوالات پلیس رژیم صهیونیستی در مورد پرونده ۴۰۰۰ یا «پرونده بِیزِک» پاسخ داد؛ پرونده‌ای که تحقیقات در مورد آن از زمستان سال ۱۳۹۶ آغاز شد.

نتانیاهو در پرونده موسوم به  ۴۰۰۰ متهم است، به «شائول ایلوویچ» مالک شرکت «بِیزِک» میلیون‌ها دلار تسهیلات مالی پرداخت کرده تا پایگاه خبری «واللا» وابسته به این سرمایه دار صهیونیست از او و همسرش حمایت رسانه‌ای بهتری داشته باشد.

زمستان سال ۹۷ مندلبلیت دادستان کل رژیم صهیونیستی، حکم بازداشت و تحقیق از «نیرحیفیتز» سخنگوی خانواده نتانیاهو، «شلومو ویلبر» مدیر وزارت اطلاع رسانی این رژیم، ایلوویچ و دو تن از افراد خانواده او و مدیران بلندپایه شرکت بیزک را به اتهام فساد مالی و گرفتن رشوه برای پوشش رسانه‌ای مثبت عملکرد نتانیاهو، کلاهبرداری و سو استفاده از اموال عمومی صادر کرد و پلیس این رژیم پس از بازداشت، آنان را مورد بازجویی قرار داد.

همچنین نتانیاهو در پرونده موسوم به ۱۰۰۰، متهم است که حدود ۳۰۰ هزار دلار رشوه به عنوان هدیه از سوی سرمایه‌داران دریافت کرده است.

در پرونده ۲۰۰۰ نیز نخست وزیر رژیم صهیونیستی، متهم به زد و بند با «ارنون موزس» ناشر روزنامه معروف «یدیعوت آحارونوت» رژیم صهیونیستی بوده تا پوششی مثبت از او و فعالیت‌هایش در این روزنامه داده شود؛ در مقابل روزنامه «اسرائیل هیوم» یعنی رقیب یدیعوت آحارونوت نیز توسط دولت تحت فشار قرار گیرد.

پر سر و صداترین پرونده نتانیاهو اما به ۳۰۰۰ معروف است؛ پرونده‌ای که مربوط به خرید سه زیردریایی آلمانی توسط رژیم صهیونیستی است و در سال ۱۳۹۵ جنجال زیادی به راه انداخت و برخی نمایندگان «کنست» (پارلمان) و سیاستمداران اسرائیلی، نخست وزیر را به دلیل اعمال نفوذ و کسب منافع از مسأله‌ای مرتبط با امنیت ملی رژیم اشغالگر و بودجه جنگی کشور بشدت مورد انتقاد قرار دادند.

دور سوم انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی ۱۲اسفندماه/۲ مارس گذشته در حالی برگزار شد که در دو دور گذشته در ماه‌های فروردین و شهریور ۹۸  به علت ناتوانی رهبران حزب اکثریت در تشکیل کابینه با شکست مواجه شدند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha