۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۲:۰۷
کد خبرنگار: 2154
کد خبر: 83783561
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رئیس مجلس لیبی : خلیفه حفتر شریک سیاسی آینده نیست

۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۲:۰۷
کد خبر: 83783561
رئیس مجلس لیبی : خلیفه حفتر شریک سیاسی آینده نیست

تهران – ایرنا - « حموده سیاله » رئیس مجلس نمایندگان لیبی گفت : ژنرال خلیفه حفتر را به عنوان شریک سیاسی در مرحله آتی و به طور کلی آینده سیاسی کشور به رسمیت نمی شناسیم .

به گزارش روز دوشنبه شبکه تلویزیونی الجزیره ، سیاله افزود : هیچ گونه دعوتی جهت گفت وگو با حفتر را قبل از پایان یافتن عملیات نظامی نمی پذیریم .

در همین حال مجلس نمایندگان لیبی در « طرابلس » پایتخت لیبی با صدور بیانیه ای اعلام کرد : تا زمانی که نهادهای بین المللی نسبت به کشتار غیرنظامیان بیگناه در حملات بی هدف روزانه نیروهای حفتر موضع روشن و قاطعی اتخاذ نکنند، هیچ گونه گفت وگویی به سرپرستی سازمان ملل منجر به دستیابی به راه حل نخواهد شد.

در این بیانیه از شورای امنیت سازمان ملل متحد درخواست شده تا نشست فوق العاده ای برگزار و بر اساس بند هفتم معاهده سازمان ملل به مسئولیت خود در قبال غیرنظامیان لیبی عمل و تصمیمات قاطعی در حمایت از مردم بی دفاع اتخاذ کند.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است : کشورهای حامی خلیفه حفتر به عنوان یک « جنایتکار جنگی » و در راس آنها « کشور ناچیز امارات » برای کودکان و زنان و کهنسالان قربانی شده و حجم گسترده ویرانه ها اهمیتی قائل نیستند.

حموده سیاله نیز در نامه ای به « آنتونیو گوترش » دبیرکل سازمان ملل جامعه بین الملل را به خاطر « سکوت در برابر جنایات نیروهای حفتر» محکوم کرده و آنها را « همچون کشورهای متجاوز کاملا شریک در این جنایات»  برشمرد.

سیاله از گوترش خواست تا با صدور قطعنامه ای کشتار غیرنظامیان در طی بمباران و گلوله باران مناطق مسکونی را محکوم کرده و خواستار مجازات عوامل جنایات شکل گرفته در لیبی شود و بر لزوم دور نگه داشتن آنها از تعیین سرنوشت کشور لیبی تاکید کند.

وی در ادامه بر مجازات حامیان حفتر تاکید و درخواست کرده است تا آنان را از هر گونه حضور در گفت وگوهای مربوط به لیبی منع شوند.

نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی به فرماندهی ژنرال خلیفه حفتر که کنترل شرق لیبی را در دست دارند در تلاش هستند تا دولت مرکزی لیبی به رهبری «فایز السراج» در غرب لیبی را سرنگون کرده و طرابلس را به تصرف خود در آورند.

هم اکنون مصر و امارات و روسیه از ژنرال حفتر و ترکیه و قطر از السراج حمایت مالی، نظامی و سیاسی می کنند.۴۸۷

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha