شهریه فوق برنامه غیرآموزشی مدارس غیردولتی خراسان شمالی مسترد می‌شود 

بجنورد- ایرنا- رییس اداره مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: شهریه دریافت شده بابت فعالیت فوق برنامه غیرآموزشی مدارس غیردولتی، در مدت تعطیلی مدارس به علت شیوع ویروس کرونا،  به خانواده‌ها مسترد می‌شود.

مسعود عزیزی روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شهریه درسی مدارس غیردولتی باید بر اساس آنچه که در سامانه مشارکت ها در نظر گرفته شده،  کامل پرداخت شود.

وی افزود: معلمان در مدارس غیردولتی، در روزهای کرونایی و تعطیلی مدارس، فعال بوده و به آموزش اقدام کرده اند و بر این اساس باید شهریه های مربوط، پرداخت شود.

عزیزی خاطرنشان کرد: حقوق و مزایای معلمان این مدارس هم به صورت کامل، از طرف موسسه پرداخت می شود.

وی اظهارداشت: برخی مدارس غیردولتی، بابت فعالیت‌های فوق برنامه‌های غیرآموزشی از قبیل سرویس ایاب و ذهاب، سالن ورزشی، استخر،  غذا و یا اردوهای دانش آموزی شهریه هایی تعیین کرده اند که در صورتی که از طرف خانواده ها پرداخت شده، هزینه های مربوط به تعطیلی مدارس محاسبه و مسترد شود.

رییس اداره مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: البته در صورت رضایت اولیا، این وجوه بابت شهریه سال جدید تحصیلی دانش‌آموز، محاسبه می شود.

بیش از ۱۳ هزار و ۴۰۰ دانش آموز در ۱۵۷ مدرسه غیر دولتی تحصیل می کنند.

در دوره ابتدایی ۹ هزار و ۸۹۶ دانش آموز، در دوره متوسطه اول، دو هزار و ۵۳۶ دانش آموز و در دوره متوسطه دوم هم هزار و شش نفر در مدارس غیردولتی تحصیل می کنند.

طبق آخرین گزارش وزارت بهداشت،  تا روز ۲۲ اردیبهشت ماه ۱۰۹ هزار و ۲۸۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و آمار جان باختگان این بیماری هم در کشور ۶ هزار و ۶۸۵ نفر رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha